تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 82259
زیست آنلاین: اممروزه با توجه به تغییرات اقلیمی و لزوم مقابله با آن، شرکتهای بزرگ در سراسر جهان می کوشند که اقدامات متناسبی برای مقابله با بحران آب و هوا انجام داده و آن را تبلیغ کنند. اما در این میان برخی تبلیغات گمراه کننده است.
چند نمونه از ادعاهای گمراه کننده زیست محیطی شرکت های بزرگ جهان
به گزارش زیست آنلاین، در ادامه برخی از شرکت هایی که تبلیغات گمراه کننده داشته اند آمده است.

Ryanair

هفته گذشته این شرکت هواپیمایی به دلیل استفاده از اطلاعات منسوخ شده جهت نشان دادن خود به عنوان کمترین منشتر کننده گازهای گلخانه ای در بین ایرلاین های انگلیس، توسط سازمان استانداردهای تبلیغاتی، ASA جریمه شد. آماری که این شرکت از آن استفاده کرد در مورد بسیاری از خطوط هوایی رقیب وجود ندارد و براساس داده های سال 2011 است.
سازمان استاندارد تبلیغاتی اعلام کرد شواهد کافی برای تایید این ادعا وجود ندارد و ای تبلیغ یک مغلطه است.

BMW

این غول خودروساز در سال 2017 یک تبلیغ برای خودروی برقی i3 خود در فیس بوک درج کرد که مجبور شد آن را حذف کند. این شرکت ادعا کرده بود که این خودرو هیچ گونه انتشاری ندارد. اما استفاده از موتور بنزینی كوچك برای حفظ شارژ خود این ادعا را رد کرد. 
ASA اعلام کرد كه این تبلیغ یک مغلطه گمراه كننده است و دستور به حذف آن داد.

Ancol Pet Products

این شرکت کیسه های زباله تجزیه پذیر مخصوص سگ خود را در سال 2018 به بازار عرضه کرد. ادعا شده بود كه آنها تأثیر سگ ها را بر محیط زیست كاهش می دهند، اما تحقیقات بیشتر نشان می دهد كه بعد از دفن این کیسه ها، آنها تفاوتی با کیسه های استاندارد ندارند.
ASA طی حکمی اعلام کرد كه این تبلیغ گمراه کننده بوده و ادامه انتشار آن را ممنوع اعلام كرد.


Shell

در یک آگهی در سال 2008، غول نفتی شل یك پروژه نفتی در كانادا به وسعت 140 هزار كیلومتر مربع آلبرتا و ساخت بزرگترین پالایشگاه نفت جهان در تگزاس را پایدار توصیف کرد.
ASA اعلام کرد: از آنجا که ما داده هایی را مشاهده نکردیم که نشان دهد شل چگونه انتشار گازهای کربن را از پروژه های ماسه های نفتی خود برای محدود کردن تغییرات اقلیمی مدیریت می کند، به این نتیجه رسیدیم که این تبلیغ، یک تبلیغ گمراه کننده است.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcf10dc.w6d0tagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما