تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 82275
زیست آنلاین: تأثیر بحران آب و هوا برای انسان ها و حیوانات روز به روز بیشتر و بیشتر آشکار می شود. اما در بین همه گونه ها، خرس های قطبی ممکن است بیشترین صدمه را ببینند.
اثرات تغییر اقلیم بر خرس های قطبی
به گزارش زیست آنلاین، خرسها تقریباً در همه جنبه های بقای خود به یخ های دریایی وابسته هستند. در بین یخ ها فک ها را شکار می کنند، برای پیدا کردن شکار سفر کرده و جفت گیری انجام می دهند. بنابراین در اوایل فصل بهار که یخ ها شروع به ذوب شدن می کنند، زمان کمتری برای غذا خوردن و تولید مثل برای آنها وجود دارد.

محققان در یک مطالعه جدید دریافتند وزن خرس های قطبی نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است و زاد و ولد آنها نیز کمتر شده است . این موضوع نشان می دهد سلامتی آنها با ذوب یخ های دریایی رو به زوال است. یکی از محققین می گوید تغییرات ناشی از آب و هوا در قطب شمال به وضوح بر خرسهای قطبی تأثیر می گذارد. آنها نمادی از تغییرات آب و هوا هستند و نشانگر اولیه تغییرات آب و هوا محسوب می شوند زیرا به شدت به یخهای دریایی وابسته اند.

خرسهای قطبی به عنوان گونه ای آسیب پذیر در نظر گرفته می شوند که یک سطح قبلتر از گونه "در معرض خطر" است. اگر روند فعلی آب و هوا ادامه داشته باشد، جمعیت این خرس ها به طور قطع کاهش خواهد یافت. مطالعه شرایط زیستگاه این گونه خاص که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار گرفته است، می تواند محافظه کاران را متقاعد کند که اقدامات بیشتری برای نجات آنها انجام دهند.

ذوب شدن یخ ها باعث می شود خرس های قطبی که تنش تغذیه ای را تحمل می کنند در مناطق مسکونی مشاهده شوند و سر از محله هایی در آوردند که قبلاً هرگز به آنها نزدیک نشده بودند. این خرس ها از زیستگاه کوچک شده خود رانده می شوند و این می تواند منجر به افزایش درگیری بین انسان و خرس شود.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcdkx0j.yt0x56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما