تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 82288
زیست آنلاین: گزارش سازمان ملل می گوید استفاده از "اسکرابر" برای کاهش آلودگی هوا باعث افزایش آلاینده های پمپ شده به دریا و در نتیجه آسیب رساندن به زنجیره غذایی می شود.
مقررات آلودگی حمل و نقل "می تواند به زنجیره غذایی آسیب برساند"
به گزارش زیست آنلاین، براساس گزارش سازمان بین المللی دریانوردی  IMO، مقررات جدید آلودگی حمل و نقل دریایی که در اوایل سال جاری اعلام شد، می تواند به دلیل آلوده کردن ماهی ها و سخت پوستان با سموم به سلامتی انسان آسیب برساند.

در گزارش IMO ، آژانس سازمان ملل متحد كه مسئول تهیه مقررات حمل و نقل دریایی است، ادعا می کند كه "داده های قطعی در مورد سمی بودن وجود ندارد تا بتواند خطر برای انسان ناشی از افزایش استفاده از سیستم های تمیز كننده گازهای خروجی، كه به عنوان اسکرابر شناخته می شوند را اثبات کند.

این دستگاه ها میزان آلودگی کشتی را که وارد هوا می شود کاهش می دهد، اما ارزان ترین و مرسوم ترین مدل ها میزان آلاینده هایی که به دریا پمپ می شوند را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

شرکت های حمل و نقل برای رسیدن به استانداردهای جدید آلودگی هوا که در تاریخ 1 ژانویه سال 2020 معرفی شده اند، بیش از 12 میلیارد دلار (9.2 میلیارد پوند) برای نصب هزاران اسکرابر در کشتی های سراسر دنیا هزینه کرده اند.

برخی از آلاینده ها که مورد توجه متخصصین قرار گرفته و توسط اسکرابرها به دریا پمپاژ می شوند ، هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای (PAHs) هستند که با سرطان های پوستی، ریه ، مثانه ، کبد و معده مرتبط هستند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdch6in6.23ni6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما