تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 82291
زیست آنلاین: یک شرکت آمریکایی جزئیات علمی از روند "کمپوست انسانی" خود را برای تدفین های سازگار با محیط زیست ارائه کرد.
تهیه کمپوست از جسد انسان
به گزارش زیست آنلاین، یک مطالعه در مورد داوطلبان متوفی نشان داد که بافت نرم طی 30 روز کاملاً متلاشی می شود.

شرکت Recompose ادعا می کند که این فرایند در مقایسه با  سوزاند جنازه یا دفن سنتی، بیش از یک تن کربن کمتر منتشر می کند.

گفته می شود که این شرکت از فوریه آینده اولین سرویس کمپوست انسانی در جهان را در ایالت واشنگتن ارائه می دهد. موسس این شرکت در گفتگو با بی بی سی گفت: نگرانی ها در مورد تغییرات اقلیمی عامل بزرگی است که باعث شد مردم از این طرح استقبال کنند این پروژه به دلیل بحران اقلیمی و آگاهی سازی لازم برای اصلاح آن، خیلی سریع پیش رفته است

وی گفت: "وقتی من می میرم آیا نباید آنچه را که از من مانده است را به این سیاره که تمام زندگی از من محافظت و حمایت کرده است، پس بدهم؟"

او ادعا می کند که کاهش طبیعی مواد آلی بدن، در مقایسه با سوزاندن جسد، 1.4 تن کربن کمتری تولید می کند. همچنین وی معتقد است که اگر حمل و نقل و ساخت تابوت در نظر گرفته شود مقدار مشابهی نیز در مقایسه با دفن سنتی از انتشار کربن جلوگیری می شود.

در این روش بدن در یک محفظه بسته ساخته شده با چوب قرار داده می شود. بدن به آرامی چرخانده می شود تا میکروب ها بتوانند آن را تجزیه کنند. پس از ۳۰ روز بقایای جسد در اختیار بستگان قرار می گیرد.

چهار سال زمان برد تا مطالعات علمی در این مورد انجام شود و ابتدا با انجام آزمایش بر روی حیوانات، نسخه بهینه شده برای انسان تهیه شد تا اطمینان حاصل شود که بقایای جسد از نظر زیست محیطی ایمن باشد. پس از آن برای اطمینان، مطالعه بر روی جسد شش نفر که از قبل برای این کار اعلام آمادگی کرده بودند انجام شد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcb85bw.rhb59piuur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما