تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 82295
زیست آنلاین: پیش بینی می شود که گرم شدن اقیانوس ها و افزایش سطح آب دریاها می تواند تأثیر مخربی بر اکوسیستم های اقیانوس داشته باشد.
صخره های مرجانی تا سال 2100 از بین خواهند رفت
به گزارش زیست آنلاین، براساس یک تحقیق، تغییرات اقلیمی می تواند تقریباً همه زیستگاه های مرجانی در سراسر جهان را تا سال 2100 از بین ببرد.

گرم شدن اقیانوس ها و افزایش دریاها می تواند تأثیر مخربی بر اکوسیستم های اقیانوسی داشته باشد و تلاش برای نجات مرجان های در حال مرگ احتمالاً با مشکل روبرو خواهد شد چرا که گرم شدن کره زمین در حال از بین بردن زیستگاه هایی است که می توانند از سیستم های صخره ای سالم حمایت کنند.

دانشمندان محیط های اقیانوس را شبیه سازی کردند که در آن صخره های مرجانی بر اساس پیش بینی دمای سطح دریا، اسیدی شدن اقیانوس، انرژی امواج ، آلودگی و شیوه های ماهیگیری در حال حاضر وجود دارند. آن ها اعلام کردند در این شبیه سازی بیشتر سایت های مرجانی از بین خواهند رفت.

به گفته محققان، معدود سایت هایی هستند که می توانند تا پایان قرن از صخره های مرجانی پشتیبانی کنند که شامل بخش های کوچکی از باجا کالیفرنیا در مکزیک و دریای سرخ است.

این تحقیقات نشان می دهد که مرجان ها در برابر تغییرات محیط زندگی خود ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای توسط انسان بسیار آسیب پذیر هستند.

گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن، گرمای هوا را به دام انداخته و باعث افزایش دمای اقیانوس ها می شوند و هنگامی که دی اکسید کربن با آب اقیانوس مخلوط می شود، واکنشهای شیمیایی حاصل از آن، آب اقیانوس را اسیدی تر می کند.

ترکیب گرم شدن و اسیدی شدن اقیانوس ها در حال حاضر صخره های مرجانی در سراسر جهان را تهدید می کند و باعث می شود اکوسیستم ها به اصطلاح حوادث سفید کننده ( bleaching events) را پشت سر بگذارند.

منبع: nbcnews

https://zistonline.com/vdcft0dc.w6d01agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما