تاریخ انتشار :شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 82302
زیست آنلاین: انگلستان از سال آینده، فروش آلوده ترین سوخت های خانگی یعنی زغال سنگ و چوب مرطوب را متوقف می کند.
ممنوعیت فروش زغال و چوب مرطوب در انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، چوب مرطوب همانطور که از نامش پیداست نوعی سوخت است که معمولاً به صورت کنده های سوخته نشده وجود دارد، و با رطوبت حداقل 20 درصدی در اجاق گازها و شومینه ها سوزانده می شود. چوب مرطوب همچنین به عنوان چوب سبز یا بدون بو معروف است که به دلیل ارزان بودن به طور گسترده ای در دسترس است. تخمین زده می شود 2.5 میلیون خانه در انگلیس برای گرم کردن از این چوب  یا زغال استفاده می کنند.
اما رطوبت موجود در چوب می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی، بیماری های قلبی و سرطان ریه شود. هنگام سوختن، چوب مرطوب از تنه های خشک دود بیشتری تولید می کند. این حجم دود شامل ذرات ریز که به عنوان PM2.5 شناخته می شوند است و می توانند به عمق سیستم تنفسی و جریان خون نفوذ کنند.

آمارهای دولت نشان می دهد که زغال و چوب مرطوب عامل انتشار 38 درصد از آلودگی PM2.5 در انگلیس هستند. این رقم سه برابر آلودگی ناشی از سیستم حمل و نقل جاده ای است.

آیا این ممنوعیت تاثیر مثبتی بر تغییر اقلیم می گذارد؟ بسیار کم، حداقل در کوتاه مدت، زمانی که افراد به احتمال زیاد به سمت استفاده از چوب خشک یا سوخت های بدون دود می روند. با این حال در آینده، هزینه اضافی سوخت ممکن است صاحبان خانه ها را ترغیب کند که بهره وری انرژی خانه های خود را افزایش دهند که این امر می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. 

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcewx8v.jh8w7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما