تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 82307
زیست آنلاین: دیپلماتهای G20 می گویند، ایالات متحده آمریکا مخالف اشاره به تغییرات اقلیمی در اعلامیه رهبران مالی جهان است.
حذف بند مربوط به تغییرات اقلیمی در پیش نویس اعلامیه گروه 20
به گزارش زیست آنلاین، دیپلماتهای G20 می گویند، ایالات متحده مخالف اشاره به تغییرات اقلیمی در اعلامیه رهبران مالی جهان است. نسخه ای از پیش نویس جدید بیانیه مشترک نشان می دهد که G20 در نظر دارد از تغییرات اقلیمی به عنوان یك عامل خطر برای رشد اقتصادی در نظر بگیرد.

وزرای اقتصاد و مدیران بانک های مرکزی 20 قدرت اقتصادی بزرگ جهان (G20) در ریاض درباره چالش های بزرگ اقتصاد جهان در حال بحث و گفتگو هستند و روی چشم انداز رشد و قوانین جدید برای مالیات شرکت های دیجیتال در جهان تمرکز کرده اند.

G20 پیش بینی می کند اقتصاد جهان در سال جاری و آینده رشد متوسطی داشته باشد، اما خطراتی ناشی از تنش های تجاری ژئوپلیتیکی و باقی مانده و عدم ثبات سیاست و ریسک اقتصاد کلان مربوط به پایداری محیط زیست این رشد را تهدید می کند.

منابعی در G20  گفتند كه آمریكا تمایلی به پذیرش این موضوع که تغییرات اقلیمی خطری برای اقتصاد است ندارد. معمولا چین با این موضوع مخالفت می کند اما در این نشست، آمریکا مخالف اصلی است.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcjateo.uqe8yzsffu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما