تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 82322
زیست آنلاین: اوایل ماه جاری یک موج گرمایی نه روزه قطب جنوب را در بر گرفت. تصاویر جدید ناسا نشان می دهد که تقریباً یک چهارم پوشش برفی یک جزیره واقع در قطب جنوب در آن زمان ذوب شده است. یک نشانه فزاینده و شایع از بحران آب و هوا.
سرعت بالای ذوب یخ در یکی از جزایر قطب جنوب
به گزارش زیست آنلاین، اوایل ماه جاری یک موج گرمایی نه روزه قطب جنوب را در بر گرفت. تصاویر جدید ناسا نشان می دهد که تقریباً یک چهارم پوشش برفی یک جزیره واقع در قطب جنوب در آن زمان ذوب شده است. یک نشانه فزاینده و شایع از بحران آب و هوا.

تصاویر، تغییرات در جزیره عقاب در شبه جزیره شمال شرقی قاره یخی در آغاز و پایان موج گرمای قطب جنوب این را ماه نشان می دهد.

با پایان یافتن موج گرمایی نه روزه ، بخش اعظمی از زمین زیر پوشش یخ این جزیره نمایان و استخرهایی از یخ مذاب در سطح آن تشکیل شد.

قطب جنوب در اوایل این ماه با رکورد 64.9 درجه فارنهایت گرمترین روز خود را تجربه کرد. ناسا اعلام کرد در لس آنجلس نیز در همان روز همان دما ثبت شده است. در بیش از یک هفته، 4 اینچ از برف جزیره عقاب ذوب شد. این مقدار تقریباً 20 درصد از کل برف فصلی این جزیره است.

یک متخصص زمین شناسی می گوید که تا بحال چنین استخرهایی از برف ذوب شده ندیده است که به این سرعت تشکیل شوند و معمولا این ذوب یخ ها در آلاسکا و گرینلند اتفاق می افتد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcgxw97.ak9xx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما