تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 82325
زیست آنلاین: نتیجه مطالعه ای تازه منتشرشده نشان می دهد که کودکانی که در ارتباط تنگاتنگ با طبیعت هستند نسبت به بازیافت، استفاده مجدد از اشیاء و صرفه جویی در مصرف آب، به طور جدی مراقب هستند و در آینده نیز تبدیل به افرادی دغدغه مند برای محیط زیست می شوند.
کودکان در ارتباط با طبیعت، افرادی دغدغه مند محیط زیست در آینده می شوند
به گزارش زیست آنلاین، بیشتر تحقیقات در مورد چگونگی تاثیرگذاری طبیعت بر رفتارهای سازگار با محیط زیست و ایجاد احساس خوشبختی روی بزرگسالان متمرکز شده است. اما محققان در مطالعه‌ای که روز چهارشنبه در مجله Frontiers in Psychology منتشر شد، تأثیر رفتارهای پایدار و احساس خوشبختی گروهی از "کودکان در ارتباط با طبیعت" را بررسی کردند.

 این ارتباط نزدیک با طبیعت توسط محققان به عنوان "ویژگی انسانها" تعریف شده است که به تفکر و احساس ارتباط عاطفی با همه عناصر محیط طبیعی مربوط می شود و نتیجه آن احساس خوشبختی است. در یک کلاس درس در شهری در مکزیک، نزدیک به 300 کودک بین 9 تا 12 سال در یک نظرسنجی شرکت کردند تا ارتباط آنها با طبیعت، رفتارهای سازگار با محیط زیست و میزان احساس خوشبختی در آنها اندازه گیری شود. محققان دریافتند كودكانی كه با طبیعت در ارتباط بودند و احساس لذت هنگام دیدن گلهای وحشی و حیوانات و شنیدن صداهای طبیعت را تجربه کرده بودند بیش از سایرین دارای حس نوع دوستی و کمک به همنوع بودند. این کودکان با بازیافت، استفاده مجدد از اشیاء و صرفه جویی در مصرف آب، به طور جدی مراقب محیط زیست بودند. آنها همچنین به برابری نژادی، اجتماعی و اقتصادی بیش از سایرین اعتقاد داشتند. این کودکان سرانجام، در میزان شادی درونی نیز نمره بالاتری نسبت به سایرین کسب کردند.

محققان اظهار کردند تحقيقات قبلي نشان داده است كه اين کودکان در آینده نیز تبدیل به افرادی دغدغه مند برای محیط زیست می شوند. دکتر لورا باررا می گوید: این کودکان در آینده مصرف کنندگان محصولات، کارآفرینان، تصمیم گیرندگان و کارگرانی خواهند شد که بسته به نوع آموزش های زیست محیطی دریافت شده، ارتباطی که با طبیعت داشته اند و آگاهی های زیست محیطی شان بر محیط زیست و آینده زمین تاثیرگذار خواهند بود.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد افرادی که در طبیعت قدم می زنند، افکار منفی کمتری در سر می پرورانند. سرویس بهداشتی دولتی اسکاتلند با توجه به اثرات مثبت طبیعت بر سلامت روحی و جسمی افراد خبر داد که پزشکان از "نسخه های طبیعت درمانی" برای کمک به درمان فشار خون بالا، اضطراب و افسردگی استفاده می کنند.

دکتر تینا کاد، استاد باغبانی در دانشگاه ایالتی تگزاس، می گوید : بسیاری از مطالعات نشان می دهند که حتی تعاملات منفعل با طبیعت به افراد کمک می کند تا مشکلات استرس و اضطراب را بهبود بخشیده و به آنها در جهت تمرکز بهتر کمک می کند.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcjiteo.uqe88zsffu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما