تاریخ انتشار :جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 82333
بخش پتروشیمی شرکت سینوپک چین نخستین محموله سوخت کم سولفور را عرضه کرد.
تولید سوخت کم سولفور کشتی‌ در چین
 بخش پتروشیمی شرکت سینوپک چین نخستین محموله از سوخت کم سولفور کشتی‌ها را روانه پایانه مخصوص تخلیه و بارگیری محصولات شیمیایی مایع در بندر «لانگکو» واقع در شاندونگ کرد.

این شرکت چینی تحقیق و توسعه برای تولید سوخت کم سولفور کشتی‌ها را در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز کرد و نخستین مرحله تولید این سوخت در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی کلید خورد.

کمیته حفظ محیط زیست دریایی در سازمان بین‎المللی دریانوردی چندی پیش میزان مجاز آلایندگی و گوگرد سوخت کشتی‎ها را محدودتر و اعلام کرد این مصوبه از سال ۲۰۲۰ میلادی اجرایی می‎شود.

این شرکت چینی اعلام کرد: تولید سوخت کم سولفو کمک شایانی به این شرکت برای کسب سهم در بازار تامین سوخت کم سولفور کشتی‌ها می‌کند.

شرکت سینوپک، بزرگترین پالایشگر چین، برنامه خود برای تولید سوخت کم‌سولفور را ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد، این شرکت ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ و ۱۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ میلادی را خواهد داشت.

بر اساس مقررات جدید، میزان مجاز گوگرد سوخت کشتی‎ها از سطح کنونی ۳.۵ درصد به ۰.۵ درصد کاهش خواهد یافت.

صاحبان کشتی برای اجرای این قانون جدید راه‌های مختلفی دارند که راحت‌ترین آن استفاده از فرآورده‌های میان تقطیری است که سطح گوگرد آن کم‌تر از سوخت کوره است، اما بسیار گران‌تر از آن تمام می‌شود.

تحلیلگران تخمین می‌زنند که قانون جدید کشتیرانی ممکن است روزانه ۷۰۰ هزار بشکه از تقاضای سوخت کوره را کاهش دهد و به فرآورده‌های میان تقطیری بیافزاید؛ اگرچه پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی از این میزان دو میلیون بشکه در روز است.

به گزارش انرژی امروز، برخی کارشناسان بر این باورند که با توجه به سرمایه‎گذاری سنگین و زمان‎بر لازم برای تولید سوخت‎های کم گوگرد، ممکن است تا سال ۲۰۲۰ میلادی پالایشگران نتوانند سوخت کافی بر اساس استانداردهای جدید تولید کنند.

با این همه، گروه‎های حامی محیط زیست از این تصمیم سازمان بین‎المللی دریانوردی حمایت کردند.

https://zistonline.com/vdcippav.t1arp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما