تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 82375
نمایش مد پاریس، تحت تأثیر کروناویروس و تغییرات اقلیم

جهنم در فرانسه

زیست آنلاین: مراسم هفته مد پاریس در فصل جدید، همانند دوره های قبل با نمایش مدل های جدید و برپائی جشن های همیشگی همراه نبود.
به گزارش زیست آنلاین مراسم از آخرین سری هفته های مد که حدود یک ماه پیش در نیویورک برگزار شد، ترس از ویروس کرونا و شیوع آن بازدید کنندگان در پایتخت فرانسه را با اضطراب فراوان روبرو کرد. 

 بسیاری از افراد حاضر در این مراسم بلافاصله از هفته مد میلان از ایتالیا راهی فرانسه شده بودند. این در حال بود که در ایتالیا تعداد مبتلایان بهCOVID-19  رو به افزایش است.

چهره های ماسک زده و  ضدعفونی کردن مکرر دستها در هنگام مراسم، در کنار طرح موضوعاتی همچون گرم شدن کره زمین، ناآرامی های سیاسی و بیعدالتی های اجتماعی حال و هوای مراسم را با تنش روبرو کرده بود.

در چنین فضای سراسر نگرانی و اضطرابی،یکی از فراموش نشدنی ترین لحظات رقم خورد.برند بالنسیاگا همراه با اجرای موسیقی بالمن چشم اندازی تاریک را برای  تماشاگران به نمایش گذاشت:

جهنم روی زمین اجرای بالنسیاگا نگاهی  آخرالزمانی بود  به طوری که موجهای بلند دریا به آسمان سرخ زمین می کوبید و ضرب آهنگ زبانه های آتش در صفحه های نورانی سقف گم می شد. تکنیک استفاده شده در این اجرا، باعث شده بود تا غم و عزای اتمسفر فضای سالن را کاملا فرابگیرد. مدیر خلاق نمایش، با هدایت آب به کف صحنه و سپس به زیر پای تماشاگران تا سه ردیف اول صندلی ها، پیام روشن  زمین و تغییرات اقلیمی همراه با افزایش سطح آب دریا را به شکل بسیار هنرمندانه ای پیش چشم تماشاگران به نمایش گذاشت.

 



 

دیور نیز به دلیل اهمیت مسائل مربوط به تعییر اقلیم، در تلاش بود منویات طراحان خود را با علائم نئونی اعلام کند با این عبارت که: "مردسالاری = شرایط اضطراری آب و هوایی"  بدین معنی که  هرگاه زنان دست از فعالیت بردارند و اعتصاب می کنند دنیا متوقف می شود و توافق نیز از بین می رود.

همچنین  نمایش مدل نوارهای متقاطع القا کننده تسلیحات و زره های جنگی بودند. استفاده از موادی مانند ابریشم و گیاهان خشکیده و تعادل که با ماهی های سیاه و سایر عناصر ایجاد کرده بود جلوه پرمعنائی پیش روی بینندگان به نمایش گذاشت.  

 



منبع:cnn

https://zistonline.com/vdcenx8v.jh8wfi9bbj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما