تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 82428
روز جهانی جنگل فرصتی برای هشدار به نابودی جنگل های بلژیک

نجات جنگلها با کاشت گونه های جدید درختان/تجربه های جدید بلژیک در جهت حفظ جنگلها

زیست آنلاین: جنگل ها هزینه سنگینی بابت بحران آب و هوایی در جهان، می پردازند. 21 مارس روز جهانی جنگل فرصتی است برای نواختن  زنگ خطری در همین ارتباط
نجات جنگلها با کاشت گونه های جدید درختان/تجربه های جدید بلژیک در جهت حفظ جنگلها
به گزارش زیست آنلاین، خشکسالی های مکرر و امواج گرمایی اکوسیستم های جنگل های موجود در بلژیک را بشدت تضعیف کرده است بطوریکه تحت تأثیر حشرات مختلف قرار می گیرند.

پیر پلتزر، متخصص زیست شناسی، توضیح می دهد: "حشرات گوناگون بویژه نوعی سوسک به درختان جنگلی حمله می کنند. "بنابراین درختانی را که مورد حمله فرار گرفته و آسیب دیده اند، قطع کردیم. در همین زمستان تا پایان هفته گذشته طوفان های بسیار گرم و سهمگینی داشتیم که موجب خرابی صنوبرهایی را که در حاشیه جنگل ها قرار داشتند شد."

تغییرات آب و هوایی همچنین اکوسیستم طبیعی را دگرگون کرده است. معمولا برگها و گلها در اوایل فصل ظاهر می شوند و همیشه در پاییز زرد شده و می ریزند. این پدیده آب و هوایی کل اکوسیستم را مختل کرده است.

کورنتین روسو از WWF بلژیک می گوید: "پوشش گیاهی پایه و اساس زنجیره مواد غذایی است؛ ما متوجه شده ایم که برخی گونه های خاص چگونه می توانند سازگار باشند." "اما بعضی از گونه ها ی پرندگان مهاجر خیلی دیرتر اززمان همیشگی به منطقه می رسند و غذای کمتری برای تغذیه پیدا می کنند. بنابراین متاسفانه شاهد آن هستیم که طی چند دهه جمعیت آنها کاهش می یابد."

یکی از روش های موثر برای نجات جنگل ها در این شرایط، کاشت گونه های جدید که با آب و هوای گرم سازگار باشند، است.

" نیكلاس داسونویل از کارشناسان انجمن جنگل بانی می گوید: پروژه ای را برای یافتن گونه هایی از درختان مختلف در سایر مناطق آب و هوایی، گرم و خشک، تغریف کرده ایم که بر اساس آن بتوانیم با شناسایی و تست عملکرد این درختان از نظر مقاومت در برابر خشکسالی، مقاومت در برابر پاتوژن ها و حشرات موجود جنگل های بلژیک را حفظ کنیم.

در سطح جهان، 80 درصد تنوع زیستی کره زمین در جنگل ها یافت می شود، همچنین کربن را ذخیره کرده و آب باران را فیلتر می کنند.

منبع:euronews

https://zistonline.com/vdcdjo0j.yt0xx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما