تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 82467
زیست آنلاین:7 آوریل 2020 مصادف با 19 فروردین 1399 روز تجلیل از پرستاران و ماماها و یادآوری زحمات رهبران سلامتی جهان و نقش اساسی در سالم نگه داشتن مردم است. کارکنان واحدهای بهداشتی درمانی و پرستاران با ارائه خدمات باکیفیت، مراقبت و احترام برای رفع ترس در جامعه و در برخی موارد جمع آوری داده ها برای مطالعات بالینی در صدر پاسخ به COVID-19 قرار دارند.
  به گزارش زیست آنلاین، روز جهانی بهداشت در این سال تاریخی و بین المللی، وضعیت فعلی پزشکان، پرستاران و ماماها در سراسر جهان را برجسته می کند. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند برای تقویت روحیه کادر پزشکی از ایشان حمایت کاملی انجام شود.

این امر در صورتی محقق می شود که اهداف ملی و جهانی مرتبط با پوشش جهانی سلامت، از جمله بهداشت مادران و کودکان، بیماریهای عفونی و غیر واگیر از جمله سلامت روان، آمادگی و پاسخگویی در شرائط اضطراری، ایمنی بیماران و مراقبت یکپارچه در میان مردم اهمیت داشته باشد.

ما خواستار پشتیبانی تک تک مردم در روز جهانی بهداشت هستیم تا اطمینان حاصل شود که این نیروهای زحمتکش به اندازه کافی قوی و مصمم هستند و همه افراد، در همه جا از خدمات درمانی مورد نیاز برخوردار می شوند.

بنابراین شعار روز جهانی بهداشت امسال عبارت است از : پزشکان، پرستاران و ماماها را حمایت و پشتیبانی کنید.

به همین بهانه، در روز جهانی بهداشت، اولین گزارش پرستاری جهان در سال 2020 را منتشر خواهیم کرد. در این گزارش تصویری جهانی از کادر درمانی و بهداشتی ارائه می شود و در جهت بهبود سلامت و رفاه جوامع از این نیروی کار حمایت می شود. این گزارش شامل جمع آوری اطلاعات، خط مشی، تحقیقات، سرمایه گذاری و حمایت نیروی کار بهداشت و درمان برای نسل های آینده می شود. گزارش مشابهی درباره کادر مامایی نیز در سال 2021 منتشرخواهد شد.

منبع: who

https://zistonline.com/vdcgut97.ak9x34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما