کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روشها و امکانهای تامین مالی سبز

27 دی 1395 ساعت 12:44

دستاوردهای کارگروه تأمین مالی سبز ذیل کمیته اقتصاد سبز با با موضوع «الزامات و راهکارهای اقتصاد سبز با تأکید بر تأمین مالی» در محل معاونت امور اقتصادی بررسی شد


 اولین جلسه کارگروه تأمین مالی سبز ذیل کمیته اقتصاد سبز با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و صاحبنظران دانشگاهی در روز دوشنبه مورخ ۱۰/۸/۱۳۹۵ با موضوع "الزامات و راهکارهای اقتصاد سبز با تأکید بر تأمین مالی" در محل معاونت امور اقتصادی تشکیل شد.


در  این جلسه، طی گزارشی درباره اهمیت دستیابی به رشد سبز و طرح راهکارهایی در این زمینه، بر نقش تأمین مالی سبز تأکید و ضمن تعیین اجزای سیستم تأمین مالی سبز، ساختاری برای ایجاد این سیستم در کشور پیشنهاد گردید.

در این راستا، اتخاذ مجموعه ای از سیاست ها، استانداردها و مقررات مالی و نیز ایجاد ابزارها و زیرساخت‌های مالی به منظور هدایت منابع مالی به سمت پروژه های سبز و درونی کردن هزینه ها و منافع زیست محیطی در فرآیند تصمیم گیری مالی از الزامات ایجاد یک سیستم تأمین مالی سبز در کشور معرفی شد که نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌های اقتصادی و همکاری نهادهای دولتی و خصوصی می باشد. فایل ارائه‌ی مربوط به این جلسه از انتهای این صفحه قابل دریافت است.

بنابراین گزارش رشد سبز رويكردی از توسعه اقتصادي است كه پایداری زیست‌محیطی، كاهش كربن و توسعه اجتماعي را تشويق می‌کند.
 در اين رويكرد: با افزايش سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي اقتصادي مانند انرژي‌‎هاي تجديد‌پذير، حمل و نقل كم كربن، ساختمان‌هاي كارا در مصرف انرژي و آب، كشاورزي پايدار و مديريت جنگل و ماهيگيري، محدوديت‌هاي منابع و بحران آب و هوا به فرصت‌هایی براي رشد اقتصادي تبدیل می شود.
در حوزه‌هاي مهمي نظير توليد مواد غذايي، حمل و نقل، ساختمان و مسکن، صنايع سنگين، انرژي و آب با استفاده از منابع كمتر، آلاینده‌های كمتري توليد مي‌گردد.

فایلها

  تامين مالي سبز.pptx


کد مطلب: 61295

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/note/61295/روشها-امکانهای-تامین-مالی-سبز

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com