کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری فورد در توسعه خودروهای الکتریکی

11 ارديبهشت 1398 ساعت 10:00

زیست آنلاین: فورد در نظر دارد ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه برنامه تولید خودروهای الکتریکی در شرکت Rivian سرمایه گذاری کند، این کار پس از سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری آمازون در تولید نسل جدید از خودروهای الکتریکی بوده است.


به گزارش زیست آنلاین، فورد در سرمایه گذاری اش سهام ۵۰۰ میلیون دلاری خریداری کرده است، این معامله به منظور راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی Rivian برای توسعه و ایجاد باتری الکتریکی جدید و انعطاف پذیر Rivian است.لازم به ذکر است، پیش تر شرکت آمازون نیز سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری برای توسعه نسل جدیدی از خودروهای الکتریکی داشته است.

ریوین یک شرکت خودرو سازی و فن آوری خودرو است که محصولات و خدمات مربوط به حمل و نقل پایدار را توسعه می دهد. این شرکت در سال ۲۰۰۹ توسط بنیانگذار و مدیر عامل شرکت رابرت "RJ" Scaringe تاسیس شد که مکانیک فارغ التحصیل شد. موسسه فناوری ماساچوست با دکترای مهندسی بود.

Rivian در حدود یک دهه تحت نام های مختلف بوده است، اما تنها شش ماه پیش در نمایشگاه خودروی L.A. شرکت کرد که در آن دو محصول اول خود را معرفی کرد: کامیون های R۱S SUV و R۱T. آنها سال آینده شروع به کار خواهند کرد.

شرکت فورد موتور اعلام کرده است که سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در EV Rivian آغاز شده و خودروی الکتریکی با تکنولوژی Rivian ساخته خواهد شد.

البته فورد هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه نوع وسیله نقلیه ای را که بر اساس تکنولوژی Rivian طراحی کرده است و یا اینکه چه زمانی آن را تکمیل خواهد کرد، ارائه نکرده است. اما مدیر اجرایی این پروژه، جیم هکت می گوید که این پروژه کاملا جدید و "افزایشی" به سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری خود در توسعه وسایل نقلیه الکتریکی خواهد انجامید.

بر اساس اخبار و اطلاعات فورد قبلا برنامه هایی برای ساخت قطعات تمام الکتریکی داشته است و در سال ۲۰۲۰ یک نسخه باتری الکتریکی از F-۱۵۰ فروخته است.

جو هینریک، رئیس هیئت مدیره خودرو فورد، با تصویب این معامله، به هیئت مدیره هفت نفره شرکت Rivian پیوست.

RJ Scaringe، مدیرعامل و رییس شرکت Rivian، در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران و سرمایه گذاران گفت که این شرکت در حدود یک سال به فکر تشکیل شرکای استراتژیک بوده و بحث های متعددی را با شرکت های دیگر برگزار کرده است. او گفت برای نزدیک به شش ماه به همکاری نزدیک با هینریک مشغول بوده است تا با فورد قرارداد ببندد.

وی همچنین بیان کرد:«رابطه و هماهنگی که من و شرکت با فورد داشته ام و آنچه که تیم قرار است به اجرا در آورد، بسیار قوی است.

Scaringe اذعان کرد که صدور مجوز اسکیت بورد نیز می تواند به تولید کنندگان دیگر کمک کند تا رشد فزاینده ای داشته باشند، او گفت: "این محصول که در پلت فرم Ford نیز قرار خواهیم داد، متفاوت خواهد بود."

از سوی دیگر، فورد گفت که این معامله به توسعه محصول و صرفه جویی در هزینه ها نیز کمک می کند.

Rivian تولید پلت فرم الکتریکی اسکیت بورد خود را در کارخانه سابق میتسوبیشی که در Normal، Ill. خریداری شده است، انجام خواهد داد، جایی که Scaringe می گوید ظرفیت سالانه ۲۵۰،۰۰۰ واحد را دارد.

هکت در بیانیه ای گفت: "همانطور که ما در فورد با فرم های جدیدی از وسایل نقلیه هوشمند و نیروی محرکه استقبال می کنیم، معقتد هستیم این همکاری یک رویکرد تازه به هر دو را ارائه می دهد." و Rivian  نیز می تواند در عین حال از تخصص صنعتی فورد بهره مند شود./ منبع:autoblog

سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری فورد در توسعه خودروهای الکتریکی

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

 شارژ خودرو‌های برقی متحول شد

صرفه جویی در هزینه های زندگی با خرید خودرو برقی

 یارانه چندمیلیاردی ایتالیا برای خرید خودروی برقی

استراتژی مناسب حلقه مفقوده ساخت خودرو برقی ایرانی

رکورد شکنی نروژ در خودروهای برقی

 


کد مطلب: 80605

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/80605/سرمایه-گذاری-500-میلیون-دلاری-فورد-توسعه-خودروهای-الکتریکی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com