کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آینده کشتی ها الکتریکی شدن است

19 خرداد 1398 ساعت 10:00

زیست آنلاین: در حال حاضر، تعداد زیادی از شرکت‌ های کشتی سازی در جهان به ساخت کشتی‌ های برقی روی آورده اند و راه حل های ذخیره سازی انرژی برای صنعت دریایی توسط چند شرکت  طراحی شده است،  که از جمله آنها می‌ توان به تسلا، دایملر، کامینز و تویوتا اشاره کرد.


به گزارش زیست آنلاین، کشتی ترکیبی ۱۲۸ پایی توسط ناوگان Red & White Fleet، یک شرکت راهنمای مسافر بری ساخته شده است. این شرکت که یکی از قدیمی ترین شرکت های سان فرانسیسکو است، کشتی های خود را با استفاده از باتری های لیتیوم یون، به حرکت در آورده است، این کشتی ها توانایی آن را دارند که به مدت ۶۰ ساعت در حدود ۶۰۰ مسافر حمل کند. لازم به ذکر است، فعلا این کشتی بین لنگرگاه‌ های نزدیک به هم حرکت می کند که دارای ایستگاه‎ های شارژ باتری هستند. هر بار شارژ کامل باتری‌ های این کشتی باری حدود دو ساعت به طول می‌ انجامد. حرکت این کشتی،  می تواند چند معنی و نتیجه در بر داشته باشد، از جمله آن ها می توان به  کاهش استفاده از سوخت دیزل، کاهش آلودگی هوا و دستیابی سریع تر به اهداف توسعه پایدار اشاره نمود. این کشتی همچنین به مسافران، اجازه می‌دهد تا یک سفر بدون صدای مزاحم موتور کشتی و ایجاد مزاحمت دیداری توسط دود حاصل از گازهای خروجی از موتور کشتی را تجربه کنند.

در حال حاضر، تعداد زیادی از شرکت‌ های کشتی سازی در جهان به ساخت کشتی‌ های برقی روی آورده اند و راه حل های ذخیره سازی انرژی برای صنعت دریایی توسط چند شرکت  طراحی شده است،  که از جمله آنها می‌ توان به تسلا، دایملر، کامینز و تویوتا اشاره کرد.

پل اسمیت، مهندس ناوگان این شرکت گفت: من فکر می کنم که این شرکت در خط مقدم قرار دارد و می خواهد در مسیر تولید و راه اندازی کشتی های الکتریسیته قدم های بلند تری بردارد.

ناوگان قرمز و سفید قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ناوگان ناخالص تولید کند. کشتی ها، مانند حمل و نقل زمینی، با برق کار می کنند.

کشتی های برقی

بلومبرگ به تازگی گزارش داد در حال حاضر نیز ۱۸۵ کشتی ماهیگیری با باطری کار می کنند و آنها می خواهند تحولی در سراسر جهان برنامه ریزی کنند، از جمله ۵۸ کشتی مسافری برقی دیگر. بنابراین با وجودی که از گفتن این وعده ها گذشته و راه زیادی در پیش رو است، اما هنوز تعداد آنها خیلی زیاد نیست، ولی این روند در حال رشد است.

بسیاری از این کشتی های الکتریکی و دو سوم قایق ها در نروژ هستند، این کشور از کشتی های  بسیاری برای تبدیل آن ها به کشتی برقی و باتری ای استفاده می کند و تا سال ۲۰۲۱ قصد دارد ۶۰ کشتی تمام برقی و تعدادی کشتی هیبریدی داشته باشد.

 به همین سرعت که اتوبوس های حمل و نقل برقی می شوند، کشتی های مسافربری  نیز از باتری ها استفاده می کنند و با سرعت رو به رشدی، هیبریدی و یا برقی می شوند.

ذکر این نکته نیز لازم است که روزانه  تعداد قابل توجهی از کشتی های کانتینری بزرگ در جهان در دریاها تردد می کنند، و تنها تصور آنکه همه آنها به باتری مجهز شوند، برای کنترل و کاهش تولید گازهای گلخانه ای اعجاب انگیز خواهد بود.

البته باید گفت، بعید به نظر می رسد که این کشتی ها  در مدت زمان کوتاهی بتوانند از باتری ها برای حرکت در اقیانوس ها استفاده کنند، اما در عوض سعی خواهد کرد که با استفاده از چیزهایی مانند سوخت های جایگزین، اقدامات بازدهی، سرعت های پایین تر یا حتی بادبان ها، تاثیر گسترده ای در حفظ محیط زیست داشته باشند.

در ایالات متحده آمریکا، شرکت خدم Niagra Falls، تا به حال، دو کشتی تمام الکتریکی را به کار گرفته است. ایالت واشینگتن نیز کشتی های هیبریدی به مجموعه خود اضافه می کند.

در حال حاضر بزرگترین موانع رشد کشتی های برقی شامل قیمت های سنگین و بالای باتری و نیاز به سیاست های بیشتری است که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دریا به وجود بیاید. (بنابراین کمبود نقش آفرینانی که بتوانند در بخش کشتی سازی فعالیت مثمر ثمری از نظر اقتصادی داشته باشند، یکی از مسائل بسیار مهم است) با این حال، کشتی ها بخش دیگری از حمل و نقل است که به برق مجهز خواهند شد./ منبع:greenbiz

 


کد مطلب: 80969

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/80969/آینده-کشتی-الکتریکی-شدن

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com