کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشاورزی بدون انتشار کربن

20 شهريور 1398 ساعت 14:12

زیست آنلاین: اتحادیه ملی کشاورزان از برنامه خود برای به صفر رساندن انتشار کربن در تمامی بخش ها تا سال 2040 پرده برداشت.


به گزارش زیست آنلاین، این طرح 12 صفحه ای باعث می شود که کشاورزان از طریق ترمیم خاک و جنگل ، کربن بیشتری جذب کنند، محصول کشاورزی بیشتری کشت کنند و بهره وری تولید گوشت را بهبود دهند تا تولید گازهای گلخانه ای را کنترل کنند.

با این حال، با وجود هشدارهای دانشمندان مبنی بر اینکه كاهش مصرف گوشت در كشورهای توسعه یافته ، ابزاری مهم برای كنترل انتشار گازهای گلخانه ای خواهد بود،  سیستم تجارت اصرار دارد كه كشاورزی می تواند بدون قطع تولید گوشت تولید کننده کربن نباشد.

اتحادیه ملی کشاورزان اعتقاد دارد كه كشاورزان می توانند گازهای گلخانه ای خود را در عرض دو دهه به صفر برسانند و هدف 2040  را كه برای اولین بار در ژانویه اعلام شد محقق کنند این کار با توجه به مشوق های مناسب از سوی دولت، چالش برانگیز اما قابل دستیابی است.

مینته بترز، رئیس اتحادیه ملی کشاورزان، گفت كه هیچ پاسخ واحدی برای چالش آب و هوا وجود ندارد ، اما این آرزو برای كشاورزان انگلیس وجود دارد که بیشترین غذای دوستدار آب و هوا در جهان را تولید كنند.

بخش کشاورزی انگلیس از سال 1990 میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را 16 درصد کاهش داده است ، اما اتحادیه ملی کشاورزان تصدیق می کند که از سال 2011 میلادی که برنامه اخیر اقلیمی پذیرفته شده است، پیشرفت متوسط داشته است. براساس آمار دولت، از سال 2011 تولید گازهای گلخانه ای از کشاورزی تقریباً معادل 45 میلیون تن دی اکسید کربن بوده است که تقریباً 10٪ از مجموع کل انتشار گازها گلخانه ای است.

برخلاف اکثر بخش های دیگر اقتصاد، تقریباً یک دهم تولید گازهای گلخانه ای کشاورزی دی اکسید کربن است، متان حدود 50 درصد و دی اکسید نیتروژن 40 درصد گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهند.  

از این رو در برنامه جدید، چند اقدام کلیدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین افزایش اختیارات کشاورزان به منظور فراهم کردن کارهای عمومی مانند کاشت درخت ، ترمیم خاک و محافظت از سیل مشخص شده است.  

این برنامه همچنین بر فرصت های کشاورزی برای کمک به سایر صنایع در زمینه کربن زدایی، از طریق  فراهم آوردن زباله های زیستی یا محصولات انرژی زا برای تولید گرما و برق تجدیدپذیر ، یا از طریق استفاده از مواد زیست پایه سبز، مانند فیبر کنف و پشم گوسفند برای صنعت و ساخت و ساز تمرکز دارد.


کد مطلب: 81519

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81519/کشاورزی-بدون-انتشار-کربن

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com