کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاشت جنگلی زنده در استادیوم فوتبال

2 مهر 1398 ساعت 11:00

زیست آنلاین: استادیوم فوتبال Wörthersee اتریش در حال حاضر با "پروژه جنگل" ، در زیبایی وصف ناشدنی ای به سر می برد.


به گزارش زیست آنلاین، سی سال پیش، کلاوس لیتمان، هنرمند سوئیسی، نقاشی پر معنایی با عنوان "جاذبه بی پایان طبیعت" خلق کرد. نقاشی او، توسط هنرمند و معمار اتریشی، مکس پینترنر، صحنه بی نظیری از دیستوپیا را به نمایش می گذارد که در آن طبیعت چنان از محیط جدا شده است که فقط به یک تکه منزوی تبدیل می شود، که برای سرگرمی حفظ شده است. با توجه به اینکه در حال حاضر ما هر سال 18.7 میلیون هکتار از جنگل ها را از دست می دهیم، این اثر کمترین بیان برای این موضوع است.



لیتمان می گوید: "وقتی من برای اولین بار این نقاشی را دیدم ، مجذوب شدم. می دانستم كه روزی این اثر نقطه شروع یک پروژه هنری بزرگ در فضای عمومی خواهد بود." اکنون، ده ها سال بعد، لیتمان با این کار هنری : جاذبه جاودانه طبیعت، این چشم انداز را تحقق بخشیده است.

با محو شدن مرز بین هنر، معماری و طبیعت، یک جنگل بومی اروپای مرکزی در وسط استادیوم فوتبال Wörthersee در Klagenfurt  راه اندازی شده است. با نزدیک به 300 درخت کاشته شده، که وزن برخی از آنها تا شش تن است، بزرگترین اثر عمومی هنری اتریش تا به امروز است.

مقیاس و ماهیت این کار برخی از لحظات جالب توجه جنبش Land Art / Earthworks در دهه 1960 و 70 را یاد آوری می کند که در آن هنرمندان برای ایجاد اثری سازگار با محیط زیست از سایت گالری ها بیرون رفتند.

اما در مواجهه با بحران آب و هوا و جنگل زدایی شدید، این پروژه جنگلی با یک فوریت شدیدتر همراه می شود. همانطور که در بیانیه ای درباره "پروژه جنگل" توضیح داده شده است: "این پروژه با هدف حمایت از مبرم ترین موضوعات امروز در مورد تغییرات آب و هوا و جنگل زدایی انجام شده است و هدف ما این است که درک ما از طبیعت را به چالش بکشد و آینده آن را زیر سؤال ببرد.

این پروژه شبیه یادبودی است که به ما یادآوری می کند که ممکن است طبیعت، روزی فقط در فضاهای خاص یافت شود، شبیه حیوانات که فقط در باغ وحش ها دیده می شوند.

ایجاد این پروژه توسط معمار منظر Enzo Enea و شرکت وی، Enea Landscape Architecture تحت نظارت قرار گرفت.

این پروژه شامل طیف وسیعی از گونه هایی از قبیل توس نقره ای ، توسکا ، آسپن ، بید سفید ، ممرز ، افرا و بلوط معمولی است. با افتتاح در تاریخ 8 سپتامبر، شادی و نشاط را به این منطقه جلب کرده است. افسوس که "پروژه جنگل"  دائمی نیست و در تاریخ 27 اکتبر به پایان می رسد. در یک فیلم کوتاه در مورد کار، لیتمن می گوید هدف او هرگز ساختن چیزی نبوده که به طور نامحدود دوام داشته باشد، بلکه می گوید: "هدف من این است که این تصویر در ذهن مردم برای یک عمر باقی بماند. "

خوشبختانه ، این جنگل در یک پارک عمومی در این نزدیکی، خانه ای برای همیشه پیدا خواهد کرد. شاید دیگر یک استادیوم در اطراف آن وجود نداشته باشد، اما به بخشی از چشم انداز تبدیل شود و زندگی خود را بدون تماشاگر ادامه می دهد.

منبع : treehugger


کد مطلب: 81580

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81580/کاشت-جنگلی-زنده-استادیوم-فوتبال

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com