کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

70 درصد از انگلیسی ها از پلاستیک های یک بار مصرف استفاده نمی کنند

8 مهر 1398 ساعت 14:00

زیست آنلاین: براساس نظرسنجی ها 70 درصد از انگلیسی ها از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی اسفاده نمی کنند.


به گزارش زیست آنلاین، هفت نفر از 10 نفری که برای نظرسنجی انتخاب شدند اظهار کردند که باید ممنوعیت کامل موارد پلاستیکی یکبار مصرف مانند بطری های آب را اعمال کنیم. بیشتر خرده‌ فروشان نیز به دلیل تأثیر زیست محیطی این اجناس، فروش این کالاها را متوقف کرده اند.

اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان معتقدند که خرده فروشان به دلیل تأثیر مخرب کالاهای یک بار مصرف، بر محیط زیست، دیگر نباید این کالاها را تهیه و عرضه کنند.

یکی از 10 نفرانتخاب شده برای نظر سنجی گفت: خرید محصولات ساخته شده از مواد قابل بازیافت و محصولات زیبایی قابل شارژ مجدد بسیار دشوار است. پس بهتر است که این مواد اصلا تولید نشوند که بخواهند بازیافت شوند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که نسبت به سال قبل ، دو سوم گروه سنی 18 تا 24 سال این کشور بیشتر نگران تغییرات آب و هوا و پایداری زیست محیطی بودند.

نیمی از 2،000 نفر بزرگسال مورد نظر برای نظرسنجی گفتند که آنها از خرید از فروشگاهها، مشاغل و یا مارک های سهامدار که دوستدار محیط زیست نیستند امتناع  می کنند.

دانیلا وگا، رئیس گروه  پایداری Selfridges که این تحقیق را عنوان کرد، گفت: "اداده های نظرسنجی از جوانترین خریداران مد، که برای آنها هیچ گونه سازشی در این زمینه وجود ندارد گرفته  شده است.

شعار فروشندگان دوستدار محیط زیست این است: "ما متعهد به خریدی هستیم که تغییرات بهتری را ایجاد کند تا مشتریان ما نیز بتوانند همین کار را انجام دهند."

این نظرسنجی نشان داد که انتخاب اجناس دست دوم بیشتر در گروه سنی 18-24 سال است. این گروه بیش از نیمی از خریداران لباس های دست دوم را تشکیل می دهند و این افراد بیش از گروه سنی 45 سال به بالا مایل به این نوع خریدها هستند.

منبع : .independent


کد مطلب: 81608

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81608/70-درصد-انگلیسی-پلاستیک-های-یک-بار-مصرف-استفاده-نمی-کنند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com