کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شناسایی ماهی های صید شده از منابع پایدار از طریق برچسب های آنها

15 مهر 1398 ساعت 19:00

زیست آنلاین: 80 درصد مردم موافق این امر هستند که ما باید تنها ماهی هایی را مصرف کنیم که از منابع پایدار تامین می شوند.برای این منظور برچسب هایی بر روی ماهیان زده می شود.


به گزارش زیست آنلاین، صید بیش از حد بزرگترین تهدید برای موجودات است و حداقل یک سوم از جمعیت ماهی های جهان در حال حاضر بیش از حد صید می شوند. 

چگونه می توان از مشارکت در ماهیگیری بیش از حد جلوگیری کرد؟ عموم مردم می توانند در جلوگیری از ماهیگیری بیش از حد و ناپایدار مشارکت داشته باشند. برای خریدارانی که به این موضوع اهمیت می دهند، برچسب هایی که به روش صید اشاره می کنند می توانند مفید باشند. انجمن حفاظت دریایی (MSC)  یک راهنمای مصرف ماهی که به طور مرتب به روز می شود را منتشر می کند که گونه های ماهی های خوراکی را با استفاده از رنگ ها و سیستم شماره گذاری از 1 تا 5 لیست می کند، که قرمز (عدد 5) به معنای پرهیز کامل و سبز ( عدد های 1 و 2) به معنی منبع پایدار است و رنگ کهربای ( عدد های 3 و 4) وجود مشکلات بالقوه در اثر صید آنها را نشان می دهند.

برخی از کارشناسان می گویند که رتبه بندی گونه ها و ماهیگیری همانطور که MCS انجام می دهد بسیار کلی است زیرا امتیاز بندی ، کل یک منطقه را در بر می گیرد اما در آن منطقه ممکن است برخی از کشتی ها با روش های بسیار پایدارتری که از آسیب رساندن به محیط جلوگیری می کند نسبت به سایرین کار کنند.

اکثر فروشندگان بزرگ انگلستان از این طرح استقبال کرده و به ائتلاف غذاهای دریایی پایدار (SSC) پیوسته اند که قوانین داوطلبانه ای برای رفتارهای پایدار وضع می کند.

کارشناسان می گویند که استفاده بیش از حد از پنج گونه آبزی محبوب در انگلستان که عبارتند از: ماهی روغن، ماهی هاداک، ماهی سالمون، ماهی تن و میگو، فشارهای غیر قابل تحمل و غیرضروری به این آبزیان کلیدی وارد می کند. استفاده از ماهی های دیگر که می توانند جایگزین مناسبی برای این گونه ها باشند و خواص آن ها را نیز دارند کمک می کند که این فشار کاهش یابد.

منبع : theguardian

 


کد مطلب: 81648

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81648/شناسایی-ماهی-های-صید-شده-منابع-پایدار-طریق-برچسب

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com