کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دهلی نو در حال خفه شدن است

14 آبان 1398 ساعت 15:00

زیست آنلاین: ساکنان پایتخت از آلودگی و دود بی سابقه ای که هوای این شهر را در بر گرفته رنج می برند.


به گزارش زیست آنلاین، در دهلی نو به دلیل عدم دید مناسب خلبان ها، پرواز ها با تاخیر انجام می شود. این حجم از آلودگی بیش از سه برابر سطح خطرناک در شاخص کیفیت هوا است.
روز گذشته، شاخص کیفیت هوای این شهر در برخی نقاط به ۸۰۰ رسید که در سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

اداره هواشناسی هند می گوید: هوای خنک که باعث تشدید این شرایط می شود طی روزهای آینده گرمتر خواهد شد، اما دقیق نمی توان پیش بینی کرد که آیا منجر به کاهش قابل توجه آلودگی خواهد شد یا خیر.

اورژانس در دهلی نو در وضعیت آماده باش قرار گرفته است. ساخت و سازها متوقف شده و محدودیت ترافیکی جدیدی برای کاهش تعداد خودروهای موجود در جاده ها وضع شده است. مدارس تعطیل شده اند و اکثر  مردم در خانه های خود مانده اند.
اقدامات به عمل آمده در پایتخت بعید است تأثیر عمده ای بر روی این دود داشته باشد چرا که بخش عمده آن از به دلیل سوزاندن محصولات زراعی توسط کشاورزان در اطراف دهلی نو تولید می شود.

تلاش های قبلی برای مقابله با این مسئله فصلی ناموفق بوده اند. به عنوان مثال، در سال های قبل دولت یارانه تجهیزات کشاورزی به کشاورزان پرداخت کرده تا با تهیه این تجهیزات دیگر نیاز به سوزاندن باقی مانده محصولات نداشته باشند‌.

دولت هند در بیانیه ای اعلام کرد که ۳۰۰ تیم برای اجرای محدودیت ها و برخورد با عمل غیر قانونی کشاورزان وارد عمل شده اند.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، در اثر آلودگی هوا، سالانه حدود 4/2 میلیون نفرجان خود را از دست می دهند.  و آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با سکته مغزی، سکته قلبی ، دیابت ، سرطان ریه و بیماریهای مزمن ریوی دارد.

منبع : cnn


کد مطلب: 81785

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81785/دهلی-نو-حال-خفه-شدن

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com