کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییرات اقلیمی در مدارس ایتالیا تدریس خواهد شد

15 آبان 1398 ساعت 21:26

زیست آنلاین: از سال آینده، دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی در ایتالیا ملزم به مطالعه و یادگیری تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار خواهند شد.


به گزارش زیست آنلاین، لورنزو فیورامونتی، وزیر آموزش و پرورش ایتالیا گفت که کلیه مدارس دولتی سالانه حدود 33 ساعت در برنامه های درسی خود موضوعات مرتبط با تغییرات اقلیمی را تدریس خواهند کرد.

این برنامه برای این است که شهروندان در آینده باید برای شرایط اضطراری آب و هوا آماده باشند. علاوه بر این، توسعه پایدار در موضوعات مرسوم از جمله جغرافیا، ریاضیات و فیزیک وجود دارند و هنگام تدریس این دروس توجه بیشتری به تغییرات آب و هوایی خواهد شد.

فیورامونتی، استاد اقتصاد دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی، در مصاحبه ای به رویترز گفت که کل وزارتخانه در حال تغییر است تا پایداری و آب و هوا محوریت الگوی آموزش باشند.

وی گفت: من می خواهم سیستم آموزشی ایتالیایی را به اولین سیستم آموزشی تبدیل کنم که محیط زیست و جامعه را در مرکزیت هر آنچه که در مدرسه می آموزیم، قرار می دهد.

وی افزود: هیئتی از کارشناسان و متخصصان از دانشگاه های مختلف مانند دانشگاه کلمبیا به وزارت آموزش و پرورش کمک خواهند کرد تا برنامه های درسی با محوریت توجه به توسعه پایدار و تغییرات اقلیمی تدوین شوند.

این نخستین بار در جهان است که این آموزش در مدارس و به این شکل انجام خواهد شد. 

جنبش پنج ستاره، که فیورامونتی عضو آن است، دارای سابقه فعالیت های زیست محیطی و مردمی است.
فیورامونتی از زمان بدست گرفتن زمام ای وزارتخانه، به دلیل حمایت از اعتصاب دانشجویان در اعتراضات اقلیمی و حمایت از وضع مالیات بر نوشیدنی های قندی و پلاستیک، از طرف احزاب مخالف راست گرا همواره مورد انتقاد است.

منبع: cnn


کد مطلب: 81789

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81789/تغییرات-اقلیمی-مدارس-ایتالیا-تدریس-خواهد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com