کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای جبران 40 دهه آلودگی:

سرمایه گذاری بزرگ زیست محیطی شرکت Dow

19 آبان 1398 ساعت 9:00

زیست آنلاین: شركت شیمیایی داو موافقت كرده است تا تامین مالی پروژه های ترميم زيست محيطی به ارزش 77 ميليون دلار را برای جبران چندین دهه ایجاد آلودگی توسط كارخانه خود در ميدلند ميشيگان بر عهده بگیرد.


به گزارش زیست آنلاین، این توافق بین این شرکت و آژانس های دولتی است که در آن بهبود در وضعیت زیستگاه های ماهی ها و حیوانات وحشی که توسط دیوکسین ها و سایر مواد خطرناکی که از مجتمع تولیدی داو خارج می شوند، دیده شده است.

این غول شیمیایی همچنین برای ساخت مناطق تفریحی جدید با مسیرهای پیاده روی سکوهای ماهیگیری و ایستگاه ها قایق سواری هزینه خواهد کرد.

"دانا نسل"، دادستان کل میشیگان گفت: این توافق بیش از یک دهه است که توسط ترکیبی از شرکای ایالتی، فدرال و بومی تهیه شده است که با هم به سود محیط زیست میشیگان و منابع طبیعی با ارزش کار می کنند.

این توافق نامه از نظر قانونی لازم الاجرا است و تنها به تأیید قاضی فدرال احتیاج دارد و شکایتی را که توسط ادارات دولتی انجام شده است و ادعا می کند آلودگی های خروجی این شرکت به پرندگان، ماهی ها، بی مهرگان و پستانداران در رودخانه های Tittabawassee و Saginaw و حوزه های آبخیزداری این شرکت آسیب می زند، خنثی می کند.

شرکت شیمیایی داو از سال ۱۸۹۷ شروع به کار کرد. برای سال های متمادی، این شرکت زباله های خود را در طبیعت دفن کرد یا سوزاند و باعث آلوده شدن دره رودخانه به طول 80 کیلومتر و گسترش آن به خلیج ساگناوی دریاچه هورون توسط دیوکسین ها و ترکیبات مرتبط با آن شد که با سرطان و سایر بیماری ها مرتبط است.

منبع: apnews


کد مطلب: 81799

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81799/سرمایه-گذاری-بزرگ-زیست-محیطی-شرکت-dow

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com