کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بریستول اولین شهری در انگلیس خواهد بود که به جنگ اتومبیل های دیزلی می رود

20 آبان 1398 ساعت 9:00

زیست آنلاین: پس از تأکید شهردار بر وظیفه اخلاقی، زیست محیطی و قانونی شورای شهر برای پاکسازی هوای این شهر، بریستول اولین شهر انگلیس خواهد بود که وسایل نقلیه دیزلی را ممنوع اعلام می کند.


به گزارش زیست آنلاین، هفته گذشته ممنوعیت ورود وسایل نقلیه دیزلی به مرکز شهر در جلسه شورای شهر به تصویب رسید.

این ممنوعیت شامل ورود وسایل نقلیه‌ دیزلی شخصی به منطقه پیشنهادی هوای پاک از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر است

این پیشنهاد، که در یک گزارش هزار صفحه ای آمده است، در اواخر سال آینده به مقامات وزارت حمل و نقل تحویل داده می شود .

"ریس" که در سال 2016 به عنوان شهزدار این شهر انتخاب شد، به شورا گفت: "ما وظیفه اخلاقی، زیست محیطی و قانونی داریم که هوایی را که تنفس می کنیم تمیز کنیم."

این شورا برای رانندگانی که این قانون را رعایت نکنند جریمه ۶۰ پوندی در نظر گرفته است. اگرچه این مبلغ هنوز نهایی نشده است.

شهردار گفت که این شورا برای کمک به کاهش اختلال در حال رایزنی های گسترده ای است چرا که در این زمینه محدودیت هایی برای وسایل نقلیه عمومی دیزلی مانند اتوبوس، تاکسی و وسایل نقلیه سنگین نیز مشاهده خواهد شد.

وی گفت: "یک شهر مانند مکعب بزرگ روبیک است شما یک چیز را حرکت می دهید، چیزهای دیگر نیز عوض می شوند. به همین دلیل باید قبل از هرگونه اقدام خوب فکر کرد و تمام جوانب رو سنجید."

"جف گولوپ"، مشاور محافظه کار، نگرانی هایی را مطرح کرد و گفت دسترسی به بیمارستان بریستول رویال و سایر بیمارستان های داخل این منطقه ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد.

منتقدان میگویند کسانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند نمی‌توانند براحتی خودروی خود را عوض کنند و اگر بخواهند با همان خودرو دیزلی سابق خود به یکی از این بیمارستان ها بروند دچار مشکل خواهند شد.

منبع: telegraph


کد مطلب: 81807

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81807/بریستول-اولین-شهری-انگلیس-خواهد-جنگ-اتومبیل-های-دیزلی-می-رود

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com