کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا با وجود گرمایش جهانی برخی شهر ها در حال یخبندان هستند

21 آبان 1398 ساعت 17:00

زیست آنلاین: اولین سرمای قابل توجه در اکثر کشورهای نیم کره شمالی حس شده است. با وجود گرمایش جهانی چه اتفاقی در حال افتادن است؟


 

به گزارش زیست آنلاین، برای درک اینکه چرا با وجود صحبت های فروان در مورد تغییرات اقلیمی، بسیاری از نقاط درگیر سرما هستند، اول باید تفاوت بین "آب و هوا (weather) و اقلیم (climate) را دانست.

آب و هوا چیزی است که امروز اتفاق می افتد. اقلیم چیزی است که در طولانی مدت اتفاق می افتد.

ناسا اینگونه توضیح می دهد که آب و هوا شرایط موجود در جو در مدت زمان کوتاه است اما اقلیم، چگونگی رفتار جو طی دوره های نسبتاً طولانی است.

دونالد ترامپ در توئیتی گفت که دمای هوا در برخی نقاط به منفی 60 درجه رسیده است و پیش بینی می شود سردتر هم بشود. مردم نمی توانند حتی یک دقیقه هم بیرون بمانند. چه بلایی سر گرماییش جهانی آمده است. لطفا زودتر برگرد. ما به تو احتیاج داریم.

چاد مایرز، کارشناس هواشناسی سی.ان.ان  گفت که ترامپ سال گذشته نیز همین کنایه را زد و به دلیل سرما تردید داشت که گرمایش جهانی وجود داشته باشد.

وی گفت: اقلیم مربوط به یک روز نیست بلکه یک پدیده طولانی مدت است. رئیس جمهور ترامپ فقط به بخشی از آمریکای شمالی اشاره کرد و کل جهان را نادیده گرفته است.

دمای زمین در تاریخ 4.5 میلیارد ساله خود به طرز چشمگیری تغییر کرده است، از عصر یخبندان هورونیان که تقریباً 300 میلیون سال بخش وسیعی از کره زمین که از یخ پوشانده است تا دوره ای که حدود 50 میلیون سال پیش بود، هنگامی که دانشمندان معتقدند درختان نخل رشد کردند.

امروزه، تغییرات اقلیمی معمولاً به عنوان اصطلاحی برای توصیف اثرات گرم شدن کره زمین که در نتیجه فعالیت های انسانی در پی انقلاب صنعتی در قرن 18 رخ داده است، به کار می رود.

بنابراین به همین دلیل است که گرم شدن کره زمین هنوز یک دغدغه واقعی است، حتی اگر به نظر برسد هوای سرد زمستان غالب است.

منبع : cnn


کد مطلب: 81815

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81815/چرا-وجود-گرمایش-جهانی-برخی-شهر-حال-یخبندان-هستند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com