کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس صندوق بین المللی پول:

مقابله با بحران آب و هوا همان وظیفه ای است که باید انجام دهیم

10 آذر 1398 ساعت 11:00

زیست آنلاین: کریستالینا جورجیووا اعتقاد دارد که گرمایش جهانی به اندازه سقوط مالی، تهدیدی برای ثبات اقتصادی است.


 به گزارش زیست آنلاین، کریستالینا جورجیووا بسیار مشتاق است که درباره تحقیقاتی که یکی از اقتصاددانان صندوق بین المللی پول انجام می دهد صحبت کند. با کمال تعجب، این تحقیق مربوط به هیچکدام از مسائلی مانند بحران تراز پرداخت یا رکود جهانی نیست که در 75 سال گذشته این سازمان را به خود مشغول کرده است: این تحقیق مربوط به نهنگ ها و نقشی است که آنها در مبارزه با تغییرات اقلیمی بازی می کنند.

وی می گوید نهنگ ها مانند پمپ های غول پیکر عمل می کنند. هر یک از این پستانداران در طول عمر خود 33 تن دی اکسید کربن را از جو حذف می کنند. این در حالی است که یک درخت به طور متوسط در حدود 20 کیلوگرم در سال دی اکسید کرن جذب می کند.

این نظرات زیست محیطی از ابتدای ریاست جورحیوا بر این صندوق از وی شنیده شده است. با وخیم شدن اقتصاد جهانی، برخی از کسانی که در نشست سالانه صندوق بین المللی پول در ماه اکتبر شرکت کردند، معتقدند در اوضاع وخیم اقتصاد جهان، جورجیواوا وقت زیادی را صرف موضوعات تغییرات اقلیمی می کند.

جورجیوا می گوید بحران آب و هوا و ثبات مالی به هم پیوسته اند. زیرا در صورت عدم توجه، گرمایش جهانی ثبات مالی را تهدید می کند.

 وی افزود: "من کاملاً موافق این گفته مردم هستم که می گویند ما باید به وظیفه خود پایبند باشیم. این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم."

وی در پاسخ به این سؤال که کدام خطر بزرگتر است، سقوط جهانی اقتصاد یا گرمایش جهانی گفت: تغییرات اقلیمی یک تهدید واقعی است. این یک ریسک است که همه ما باید آن را جدی بگیریم زیرا می تواند توسعه را به عقب برگرداند. ما این مسئله را بارها و بارها طی سالهای اخیر مشاهده کرده ایم.

جورجیووا، که بیش از ریاست بر صندوق بین المللی پول، نفر دوم بانک جهانی محسوب می شد می گوید منطقی است که این سازمان، نقش برجسته ای در مبارزه برای جلوگیری از بالا رفتن درجه حرارت بازی کند و تأکید کرد که بحران هم فرصت و هم تهدید است.

منبع: theguardian


کد مطلب: 81901

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81901/مقابله-بحران-آب-هوا-همان-وظیفه-باید-انجام-دهیم

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com