کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشورهای فقیر برای مقابله با تهدیدات بحران آب و هوا به حمایت مالی بیشتری نیاز دارند

11 آذر 1398 ساعت 12:00

زیست آنلاین: یک سازمان بین المللی جدید باید برای جمع آوری و توزیع بودجه به کشورهایی که از تأثیرات مخرب گرمایش جهانی آسیب بیشتری می بینند، تشکیل شود.


به گزارش زیست آنلاین، این نتیجه گیری کلیدی گزارش انگلیس در مورد تأثیر تغییرات اقلیمی است که این هفته در مذاکرات آب و هوایی COP25 در مادرید مورد بحث قرار می گیرد. نویسندگان استدلال می كنند كه پولهای دریافتی از اعضای جدید باید بعلاوه 100 میلیارد دلار در سال که كشورهای ثروتمند متعهد شده اند که به كشورهای فقیرتر كمك كنند، صرف کمک به کاهش انتشار كربن و مقابله با بحران آب و هوا شود.

این کمک جدید برای جبران، به کشورهایی که در اثر افزایش دما دچار خسارت های شدیدی از لحاظ ویرانی فرهنگی، از بین رفتن شغل های سنتی و نابودی تنوع زیستی شدند، پرداخت می شود. بسیاری از کشورها که بیشتر تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار دارند، در بوجود آمدن آن نقشی ندارند، با این حال با خسار های قابل توجهی روبرو هستند.

میزبانی نشست بین المللی آب و هوا (COP25) پس از مشکلات سیاسی که در کشور شیلی اتفاق افتاد به اسپانیا سپرده شد و این هفته در مادرید برگزار می شود. اقتصاددانان تخمین می زنند که اگر افزایش دمای جهانی زیر 2 درجه باشد، میزان خسارت کشورهای در حال توسعه ناشی از افزایش سطح آب دریا ها، گسترش بیابان ها و تغییر اکوسیستم ها تا سال 2030 به 200 میلیارد دلار در سال می رسد و اگر افزایش دما به 3 درجه برسد، این مقدار به 4 هزار میلیار دلار خواهد رسید.

طبق گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل در هفته گذشته، این سناریوی دوم محتمل تر است. این برنامه می گوید که در سال 2018 میزان انتشار دی اکسید کربن به 55 گیگا تن دی اکسید کربن رسیده است که این روند می تواند تا پایان قرن، افزایش دما را به 3.2 درجه سانتیگراد خواهد رساند.

منبع: theguardian


کد مطلب: 81907

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81907/کشورهای-فقیر-مقابله-تهدیدات-بحران-آب-هوا-حمایت-مالی-بیشتری-نیاز

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com