کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل بانک پلاستیک در کانادا

12 آذر 1398 ساعت 12:00

زیست آنلاین: بانک پلاستیک، یک تشکل اجتماعی کانادایی است که از بازیافت پلاستیک سود می برد.


به گزارش زیست آنلاین،  زباله های پلاستیکی وارد اکوسیستم ها و زنجیره غذایی انسانها می شود و هنوز اثبات نشده که اثرات بلند مدت آن ها بر روی بدن انسانها چه خواهد بود.

بانک پلاستیک، یک تشکل اجتماعی کانادایی است که از بازیافت پلاستیک سود می برد.

این کار برای جلوگیری از ورود زباله های پلاستیکی به اقیانوس ها با ایجاد انگیزه در کشورهای در حال توسعه برای جمع آوری پلاستیک از جوامع خود به ازای دریافت پول یا خدمات از جمله غذا، آب تمیز یا شهریه مدرسه برای فرزندانشان است.

پس از جمع آوری، پلاستیکها وزن شده و طبقه بندی می شود و پس از ذوب به عنوان مواد اولیه خام به فروش می رسند تا از آن ها برای تولید در بسیاری از وسایل و پوشاک استفاده شود.

بانک پلاستیک در سال 2013 تأسیس شد و در سال 2014 در هائیتی، فقیرترین کشور در نیمکره غربی، که در آن نزدیک به 60 درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می کنند به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

این شرکت می گوید بیش از 2000 نفر جمع کننده زباله پلاستیکی در این کشور مشغول به کار هستند و به لطف این کار، حدود 63 درصد بالاتر از خط فقر قرار گرفته اند.

مدیرعامل مجموعه توضیح داد: از طریق سیستم پرداخت مبتنی بر اپلیکشن خود، بسیاری از جمع کننده ها اکنون برای اولین بار دارای حساب های بانکی هستند و در نهایت قادر به گذر از فقر مطلق می باشند.

بانک پلاستیک در فیلیپین، اندونزی و اخیراً برزیل نیز گسترش یافته و با همکاری شرکت های کالاهای خانگی جانسون و هنکل اقدام به راه اندازی فروشگاه هایی که جمع کننده ها بتوانند تجارت پلاستیک خود را انجام دهد، کرده اند. از زمان شروع کار، بیش از 6.3 میلیون کیلوگرم پلاستیک با موفقیت بازیافت شده است.

منبع : cnn


کد مطلب: 81915

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81915/تشکیل-بانک-پلاستیک-کانادا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com