کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور گرتا تونبرگ در COP25

13 آذر 1398 ساعت 9:00

زیست آنلاین: گرتا تونبرگ، فعال جوان اقلیمی، پس از اتمام سفر خود از طریق اقیانوس اطلس برای حضور در کنفرانس COP25 مادرید در روز گذشته گفت که همچنان به حرکت اعتراضی خود برای آگاهی مردم و فشار به مسئولین ادامه خواهد شد.


به گزارش زیست آنلاین، تونبرگ پس از نزدیک به سه هفته سفر دریایی وارد لیسبون شد و در بندر لیسبون و با حضور جوانان فعال اقلیمی در کنفرانس خبری شرکت کرد.
تونبرگ گفت: ما باید با هم همکاری کنیم تا مطمئن شویم که شرایط زندگی در آینده را برای بشر تضمین می کنیم و نه تنها برای خودمان بلکه برای فرزندانمان، آیندگان و هر موجود زنده روی زمین می جنگیم. ما به  اجلاس COP25 خواهیم رفت و این جنگ را در آنجا ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که صدای مردم در داخل آن دیوارها شنیده می شود. پیش بینی می شود حدود 25 هزار نفر از 200 کشور جهان در کنفرانس تغییرات اقلیمی COP25 که در این هفته در مادرید برگزار می شود شرکت کنند.
شرکت کننده ها شامل ده ها رئیس جمهور، رهبران تجاری، دانشمندان و فعالانی مانند تونبرگ هستند. کنفرانس مادرید آخرین گردهمایی گروه COP قبل از سال 2020 است. سالی که توافق نامه پاریس به مرحله اجرا در می آید.
کشورهایی در سال 2015 این توافق نامه را امضا کردند، توافق کردند که انتشار جهانی گازهای گلخانه ای باید حداکثر در سال 2020 به اوج خود برسد و سپس باید شروع به کاهش کند در غیر اینصورت جهان با آسیب های فاجعه آمیز و جبران ناپذیری روبرو خواهد شد.

منبع: cnn


کد مطلب: 81920

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81920/حضور-گرتا-تونبرگ-cop25

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com