کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزند آتش به میراث جهانی در استرالیا

13 آذر 1398 ساعت 11:00

زیست آنلاین: بیش از 10٪ از مساحت پارک های ملی New South Wales از جمله 20٪ از مناطق Blue Mountains که میراث جهانی نیز هست در آتش سوزی های این فصل از بین رفته اند.


به گزارش زیست آنلاین، 80 هزار هکتار از پارک های ملی NSW در آتش سوزی ها از بین رفت.
یک اکولوژیست شورای حفاظت از طبیعت می گوید صدمات ناشی از آتش سوزی در جنگلهای بارانی گندوانا در شمال ایالت که میراث جهانی نیز است، یک فاجعه جهانی و یک بحران مطلق است. 

کریس گامبیان، رئیس اجرایی این شورا گفت: از بین رفتن 800 هزار هکتار از پارک های ملی NSW، از کل 1.9 میلیون هکتار به دلیل آتش سوزی هایی که از اول جولای در این ایالت اتفاق افتاد، محاسبات حفاظت از طبیعت را در دولت تغییر می دهد.

پارک های ملی بهترین راه برای محافظت از گونه ها هستند، اما وقتی پارک های ملی شما کمرنگ و کمتر شده است، باید به کل موضوع و سایر اقدامات توجه کنید.

هفته گذشته، مرکز میراث جهانی یونسکو نسبت به آتش سوزی های گوندوانا ابراز نگرانی کرد و از دولت فدرال سؤال کرد که آیا این آسیب ها بر ارزش های جهانی آنها تأثیر دارد؟

حدود ۵۰ درصد از این میراث جهانی NSW تا حدی تحت تأثیر آتش سوزی قرار گرفته اند.
این آتش سوزی ها از سال ۲۰۰۱ تا کنون بی سابقه بوده است و شرایط محیطی، همراه با وزش باد شدید و رطوبت بسیار کم، فرایند خاموش کردن آتش را برای آتش نشانان بسیار دشوار و خطرناک می کند.
منبع: guardian


کد مطلب: 81921

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81921/گزند-آتش-میراث-جهانی-استرالیا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com