کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمپین های مبارزه با جنگل زدایی هشدار دادند:

در صنعت گوشت برزیل سرمایه گذاری نکنید

21 آذر 1398 ساعت 10:00

زیست آنلاین: در نامه سرگشاده فعالان محیط زیست، به سرمایه گذاران هشدار داده شده است که سرمایه گذاری در شرکت های تولید کننده گوشت، مشارکت در جنگل زدایی آمازون است.


به گزارش زیست آنلاین، یک گروه بین المللی متشکل از 30 گروه غیرانتفاعی روز چهارشنبه با انتشار نامه ای سرگشاده به سرمایه گذاران مبنی بر خرید سهام دو غول صنعت گوشت برزیلی به دلیل جنگل زدایی هشدار دادند.

در این نامه اشاره شده است که هر دو شرکت در تخریب جنگل های آمازون مشارکت داشته اند. جنگل زدایی که امسال به شدت افزایش یافت و آتش سوزی ماه آگوست در نه سال گذشته بی سابقه بوده است. آتش سوزی که در مناطق پرورش دام سه برابر دیگر مناطق بود.

در این نامه گفته شده است که حدود 70٪ جنگل های بارانی آمازون به مراتع تبدیل شده است. شرکت های برزیلی JBS و Marfrig از بزرگترین خریداران گاو در منطقه هستند.

بانکهای مرکزی، بورس کالا، مصرف کنندگان و عموم مردم به این شناخت رسیده اند که تغییرات اقلیمی به یک موضوع مهم برای سیستم مالی تبدیل شده است.

بعضی از گاوها در همان مزرعه متولد می شوند، رشد کرده و پرورش می یابند. این سیستم تأمین کننده مستقیم یا مزارع "چرخه کامل" نامیده می شوند. اما بسیاری از این گاو ها در مراتع باز به چرا مشغول می شوند که این یک ضعف جدی برای شرکت های بزرگ صنعت گوشت برای رصد جنگل زدایی است.

میلیاردها دلار از سهام دو شرکت JBS و Marfrig، نزد بانک توسعه برزیل است و سال آینده به فروش می رسد. کارشناسان می گویند خرید سهام در این شرکت ها به معنای مشارکت در جنگل زدایی در آمازون است.

منبع: theguardian


کد مطلب: 81964

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81964/صنعت-گوشت-برزیل-سرمایه-گذاری-نکنید

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com