کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراضات اقلیمی برنامه گسترش فرودگاه بریستول را لغو کرد

22 بهمن 1398 ساعت 18:43

زیست آنلاین: اعضای شورای شهر، در یک تصمیم تاریخی، با طرح گسترش فرودگاه این شهر مخالفت کرده و رای به لغو آن دادند.


به گزارش زیست آنلاین، طرح گسترش فرودگاه بریستول پس از اعتراضات مبنی بر تشدید وضعیت بحرانی آب و هوا، آسیب به سلامتی مردم منطقه و آسیب رساندن به گیاهان و جانوران رد شد.

به اعضای شورای توصیه شد که این طرح را به تصویب برسانند و هشدار داده شده بود كه در صورت عدم تایید، مسئولین می توانند با یک پرس و جوی عمومی پرهزینه مواجه شوند.

اما در پی جلسه چهار و نیم ساعته در Weston-super-Mare، اعضا برنامه های توسعه را با 18 رای مخالف در مقابل 7 رای موافق رد كردند. فعالان محیط زیست این تصمیم را تاریخی خواندند و گفتند که این تصمیم به دیگران الهام می بخشد که برنامه های گسترش فرودگاه ها را رد کنند.

دون دیویس، رهبر شورا گفت: آنچه کمیته در نظر گرفته است این است که اثر مضر توسعه فرودگاه در این منطقه و تأثیر گسترده بر محیط زیست از مزایای گسترش آن بیشتر است. من می دانم که بعضی از مردم از این تصمیم ناراحت خواهند شد و من اطمینان دارم می توانیم در آینده در این تصمیم تجدید نظر کنیم. زمانی که صنعت حمل و نقل هوایی عاری از انتشار کربن و پیوندهای حمل و نقل عمومی به فرودگاه بسیار قوی تر شود.

این فرودگاه که در هفت مایلی جنوب بریستول واقع است، آخرین بار در سال 2011، با دریافت مجوز گسترش، ظرفیت آن از 7 میلیون به 10 میلیون مسافر در سال افزایش یافت.

منبع: theguardian


کد مطلب: 82264

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82264/اعتراضات-اقلیمی-برنامه-گسترش-فرودگاه-بریستول-لغو

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com