کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرر اقتصادی 8 میلیارد دلاری با سوزاندن سوخت های فسیلی

23 بهمن 1398 ساعت 17:43

صلح سبز در گزارشی اعلام کرد آلودگی هوای ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی هشت میلیارد دلار در روز ضرر اقتصادی به همراه دارد.


به گزارش زیست آنلاین، در گزارش صلح سبز آسیای جنوب شرقی و مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک آمده است، این رقم معادل حدود ۳.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی یا ۲.۹ تریلیون دلار در سال است.

چین با ۹۰۰ میلیارد دلار، آمریکا با ۶۰۰ میلیارد دلار و هند با ۱۵۰ میلیارد دلار ضرر در سال، بالاترین هزینه اقتصادی آلودگی فزاینده هوا را متحمل می‌شوند.

طبق گزارش صلح سبز، با وجود تلاش برخی از کشورها و شرکتها برای استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و سوختهای پاکتر، آلودگی هوا همچنان به میلیونها نفر آسیب می‌زند. سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز باعث ایجاد مشکلات سلامتی شده و هر سال به مرگ زودهنگام ۴.۵ میلیون نفر در سراسر جهان منجر می‌شود و ۴۰ هزار کودک پیش از پنج سالگی به دلیل قرار گرفتن در معرض ذرات غبار کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، صلح سبز در بخش دیگری از گزارش خود چنین نوشت: حذف استفاده از زغال سنگ و زیرساخت نفت و گاز و گذر به انرژی تجدیدپذیر برای اجتناب از بدترین پیامدهای تغییرات جوی ضروری است.موسسه آکسفورد اکونومیکس در گزارشی در نوامبر برآورد کرده بود در نبود تلاش‌ها برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای، زمین ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به میزان دو درجه سلسیوس گرم‌تر شود و تولید ناخالص داخلی جهانی به میزان ۲.۵ تا ۷.۵ درصد کاهش پیدا کند.


کد مطلب: 82269

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82269/ضرر-اقتصادی-8-میلیارد-دلاری-سوزاندن-سوخت-های-فسیلی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com