تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۰۴
کد مطلب : 17384
رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی شهر تهران به ویژه منطقه یک به مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی رفت و در جریان تدوین دانشنامه تهران بزرگ قرار گرفت و از دو جلد آن رونمایی کرد.
دو جلد از دانشنامه تهران بزرگ رونمایی شد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، برنامه کشف تهران از جمله برنامه های رئیس شورای شهر تهران است که هر هفته جمعه ها در یکی از مناطق تهران برگزار می شود و طی آن بناهای تاریخی و مکان های مهم هر منطقه از شهر مورد بازدید قرار می گیرد.

این هفته نیز احمد مسجد جامعی در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی حضور یافت. در این برنامه بجنوردی رئیس دایره المعارف اعلام کرد دو جلد از ۸ جلد دانشنامه تهران بزرگ آماده شده است. قرار است این دانشنامه ۸ جلد باشد که در دو جلد ۲۰۰ عکس با کیفیت به کار رفته است. همچنین این دانشنامه در بخش شمیران بیش از ۱۳۰۰ مدخل دارد.

وی گفت: دانشنامه تهران و ری نیز در حال تدوین است.

بجنوردی این دانشنامه را اولین دانشنامه محلی دانست و گفت: متاسفانه بودجه مرکز دایره المعارف اسلامی ۳ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که از این مقدار تنها یک میلیارد تومان اختصاص داده شده است. همچنین کارکنان مرکز دایره المعارف ۵ ماه است که حقوق نگرفته اند.

مسجدجامعی در ادامه بازدید خود به خانه عبدالله انوار تهران شناس رفت و انوار نیز به سئوالات وی درباره تهران، شمیرانات و کاشانک پاسخ داد. عبدالله انوار نیز از تفسیر شفای بوعلی سینا در ۲۲ جلد خبر داد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ادامه به آسایشگاه جانبازان ثارالله در منطقه یک رفت و از جانبازی دیدن کرد که در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان خلبان فعالیت می کرده اما اکنون قطع نخاع شده است.

بازدید از موزه سینما و موزه موسیقی از دیگر برنامه های مسجد جامعی است.

وی اکنون در موزه سینما حضور دارد.

https://zistonline.com/vdcc01qs.2bqm48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما