تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 63269
زیست انلاین :ارتباط غذای سالم با سلامت شهروندی بسیار مهم است و از آنجا که مازندران رتبه اول سرطان در کشور را به خود اختصاص داده است بررسی این موضوع را در این استان پر رنگ تر کرده است .
رتبه اول مازندران در سرطان نتیجه الگوی غلط تغذیه
حسن محمدی دبیر  جشنواره غذای ارگانیک- زندگی سالم در گفت و گو با زیست آنلاین با اشاره به برگزاری همایش غذای ارگانیک- زندگی سالم در استان مازندران و دلایل این انتخاب می گوید : متاسفانه مازندران رتبه اول سرطان در کشور را دارا است و برگزاری این همایش با حضور مسولان حوزه کشاورزی و حوزه بهداشت می تواند نشان از اهمیت این همایش داشته باشد . وی با اشاره به اینکه نماینده وزارت جهاد کشاورزی،معاونت توسعه روستایی و مسولان انجمن ارگانیک در کنار سایر مسولان در این همایش حضور دارند در ادامه می گوید : هدف از این همایش آگاه کردن دو گروه از مردم یعنی تولید کنندگان و مصرف کنندگان از محصولات غذایی سالم و نحوه تولید آنها است .
وی در ادامه تاکید می کند : متاسفانه بسیاری از مردم از مخاطراتی که سم و کودهای شیمیایی برای انها ایجاد می کنند اطلاعی ندارند و به همین دلیل به الگوی نادرست مصرف رو می آورند . به همین دلیل این همایش سعی دارد مخاطرات استفاده از موادی که سم و کود دارند را برای مردم بازگو کند و راهکارهای جایگزین کردن این موارد را هم به مردم نشان دهد .در واقع با معرفی نمونه های کشاورزی موفق و سالم می توان سایر کشاورزان و تولید کنندگان را به سمت تولید محصولات ارگانیک دعوت کرد و با شروع به کار اولین فروشگاه محصولات غذایی ارگانیک در آمل نیز می توان مردم این منطقه را به مصرف مواد سالم تشویق کرد همچنین پنل اموزشی نیز در این همایش برگزار می شود که ابعاد مختلف کشاورزی ارگانیک را در حوزه بازار و تولید و حمایت دولتی بررسی می کند و به ابعاد آن می پردازد.
وی با اشاره به اینکه آمار بالای سرطان در این استان زنگ خطری برای مردم به حساب می آید در ادامه می گوید : یکی از مهمترین عوامل بروز بیماری های خطرناک استفاده بیش از حد از سم و کود شیمیایی و تغذیه ناسالم است و از آنجا که به دلیل توریستی بودن استان های شمالی فرهنگ تغذیه ای در این محدوده تغییر کرده است سبب شده است که مردم به سمت غذاهای ناسالم بروند .این غذاهای ناسالم می تواند هم فست فودها و هم محصولات کشاورزی باشد که سم و کود آنها زیاد است . ورود این حجم مواد ناسالم به بدن سبب شده است که بیماری های گوارش و انواع سرطان در این خطه امار بالایی را به خودش اختصاص داده باشد.
این در حالی است که گذشته ای نه چندان دور صیفی جات و غذاهای سالم در سر سفره و برنامه هر مازندرانی قرار داشت.
محمدی با اشاره به اینکه برای تغییر هر موضوعی باید بیداری و اگاهی در مورد آن صورت گیرد در ادامه می گوید : هدف ما تلنگر و هوشیار کردن مردم این خطه است در واقع اگر هر مازندرانی بداند که شرایط بروز بیماری در جایی که زندگی می کند با نوع غذایی که مصرف می کند در ارتباط است حتما برای برون رفت از این ماجرا فکری خواهد کرد .
دبیر همایش غذای ارگانیک -زندگی سالم در ادامه می گوید: هدف ما این است که نگاه مسولان شهری را نیز تغییر دهیم تا این تغییر دیدگاه در تصمیم گیری های آنها تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به اینکه مسولان نیز باید در این زمینه آگاه شوند و اطلاعات به آنها منتقل شود در ادامه می گوید : در واقع حضور نیروی متخصص در کنار مسولان می تواند حرکت به سمت سلامت را تسریع کند و این همایش تلاش می کند که این آکاهی را در اختیار مردم و مسولان قرار دهد .
همایش غذای ارگانیک -زندگی سالم در روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه درآمل برگزار می شود.

https://zistonline.com/vdcf10dv.w6dmvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فروشگاه محصولات سالم و ارگانیک ترین نزدیک به سه سال است که در آمل خیابان هراز روبروی فرمانداری فعالیت دارد