تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۵۵
کد مطلب : 53798
رییس محیط زیست نکا گفت: آتش سوزی جنگل‌های روستای زیارت کلا در حاشیه پارک ملی هزارجریب عمدی بوده است.
جنگل‌های نکا در آتش سوخت
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا محمد علی طالبی، به مهار آتش سوزی جنگل روستای زیارت کلا در حاشیه پارک ملی هزارجریب، اشاره و اظهار کرد: شب گذشته، ۷ دی مامورین یگان حفاظت محیط زیست نکا در حین گشت و کنترل شبانه متوجه آتش سوزی در جنگل‌های روستای زیارت‌کلا شدند که با حضور به موقع در محل و با کمک مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی، نکا چوب، نیرو انتظامی و مردم بومی موفق شدند آتش سوزی را مهار کنند.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی در محدوده جنگلی روستای زیارت‌کلا بوده و خارج از محدوده چهارگانه اراضی است. مهار آتش سوزی از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح امروز، ۸ دی ادامه داشته است. آتش‌سوزی در سه نقطه از جنگل اتفاق افتاده و عمدی بوده است.

رییس محیط زیست نکا با اشاره به اینکه حدود ۵ تا ۶ هکتار از اراضی جنگلی دچار حریق شده است، تصریح کرد: در این آتش سوزی خوشبختانه به حیات وحش آسیبی وارد نشده اما گونه‌هایی از درختان ممرز، راش، ولیک و تعدادی سوزنی برگ دست کاشت دچار حریق شده‌اند.

طالبی اظهار کرد: به دلیل فرسایش خاک، تغییر کاربری اراضی، سیستم کاشت، میزان بارندگی و تغییر آب و هوا تمام گونه‌های حیات وحش و محیط زیست در معرض تهدید قرار دارند، بنابراین افراد بومی باید برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و حیات وحش بیشتر همکاری کنند.

https://zistonline.com/vdcbwzbs.rhbf9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما