تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 16724
در برخی مواقع ممکن است بعد از گذشت چند ماه یا حتی چند سال از تزریق ماده تاتو، بدن شروع به واکنش بر ضد رنگ دانه وارد شده کند که اصطلاحاٌ به آن راکسیوم گفته می‌شود.
برخی آثار تاتو روی بدن خانم ها؛ تصاویر
 زیست آنلاین;، امروزه استفاده از روش‌های زیبایی در بین زنان رواج پیدا کرده است.

 

یکی از این روش‌ها که طرفداران زیادی دارد تاتو یا خالکوبی است که متأسفانه بسیاری از آنان از عوارض خطرناک این روش بی‌اطلاع هستند. کارشناسان معتقدند پوست مهمترین سد دفاعی بدن در برابر میکروبها است که با تاتو کردن این سد دفاعی مورد تهاجم قرار می‌گیرد و بیماری‌های زیادی را بوجود می‌آورد.

 



 

تاکنون بیش از ۵۰ نوع رنگدانه و سایه مختلف که در عمل تاتو و آرایش‌های دائم از آن استفاده می‌شود شناسایی شده و روزبه روز بر تعداد آن افزوده می‌شود که هیچکدام از این برای تزریق در پوست تایید نشده‌اند و بسیاری از این رنگدانه‌ها حتی برای تماس با پوست انسان نیز مضر است.

 



 

در برخی مواقع ممکن است بعد از گذشت چند ماه یا حتی چند سال از تزریق ماده تاتو، بدن شروع به واکنش بر ضد رنگ دانه وارد شده کند که اصطلاحاٌ به آن راکسیوم گفته می‌شود.

 

طبق آمار سازمان غذایی و دارویی آمریکا (FDA)، بیش از ۷۰ درصد افرادی که بر روی بدنشان خالکوبی می کنند پس از مدتی از این کار پشیمان شده و تصمیم به سوزاندن خالکوبی می گیرند.

 



 

 

روش های مختلفی برای پاک کردن تاتو وجود دارد که شامل جراحی ، کوتر کردن ، منجمد کردن ، تراشیدن پوست و لایه برداری عمیقی که این روش ها ارزان بوده ولی نتیجه آنها کامل و صد در صد نیست و معمولا جای زخم و اسکار بجای می گذارند .

 

استفاده از لیزر ساده ترین ، با عارضه کمتر و گاهی با نتایج بسیار عالی می باشد که در صورت موثر بودن اکثرا جای زخم و اسکار به جا نمی گذارد .

 



استفاده از پرمنگنات برای از بین بردن تاتوی دست

 

اما لیزر محدودیت هایی هم دارد که یکی گران بودن ، دوم غیر قابل پیش بینی بودن نتایج آن است سومین محدودیت لیزر بی اثر بودن آن روی بعضی از خالکوبی ها می باشد .

 

در صورت عدم امکان استفاده از روش های فوق گاهی با انجام خالکوبی های مجدد با رنگ های مشابه رنگ پوست می توان تا حدودی خالکوبی قبلی را مخفی کرد.

 

باید توجه داشت که استفاده از روشهای غیر استاندارد می تواند ضررهای جبران ناپذیری برای شخص بوجود آورد.

 




 

در ادامه به برخی از عوارض تاتو و خالکوبی اشاره می شود:

* یکی از نکات مهمی که خانم ها در تاتوی ابرو باید به آن توجه کنند آن است که رنگی که به پوست تزریق می‌شود باعث تحریک منطقه خالکوبی می‌شود و از این‌رو، روی رشد مو‌های ابرو اثر می‌گذارد و ابرو‌ها را کم پشت می‌کند.

 

* عوارض تاتو با مواد رنگی می‌تواند سبب ایجاد گوشت اضافی، عفونت در محل، حساسیت، گرانولوم و اسکار شود.

 

* یکی از عوارض تاتو آلرژی‌ای است که می‌تواند به مواد رنگی ایجاد شود و معمولاً با رنگ‌هایی که از ترکیبات جیوه (در رنگ قرمز) ساخته شده بیشتر دیده می‌شود.

 

* تاتو همچنین می‌تواند سبب انتقال انواع بیماری‌های واگیردار مثل ایدز و هپاتیت شود.

 

* از عوارض دیگر تاتو این که در صورتی که شخص نیاز به تصویر‌برداری با MRI داشته باشد، تاتو در محل می‌تواند به دلیل وجود فلزات سنگین مانند اکسید آهن با این‌گونه تصویربرداری‌ها تداخل و تشخیص را دچار مشکل کند.

 

* ایجاد عفونت جلدی در تاتو معمولاً شایع نیست و عفونتهای چرکی گرچه مکرر رخ می دهد ولی خطرناک نیست.

 

* سیفلیس نیز در اثر سوزن تاتو قابل انتقال است.

 

* بروز زگیل در محل تاتو در اثر آلودگی سوزن نیز مشاهده شده است

https://zistonline.com/vdcjxaev.uqem8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما