تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 87131
با اعتماد سرمایه گذاران کل خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر از 60هزارمیلیارد تومان عبور کرد .
صندوق گنجینه زرین شهر 60.000 میلیارد تومانی شد
به گزارش زیست آنلاین،به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهربا مدیریت شرکت تامین سرمایه تمدن و ضامن نقدشوندگی بانک شهر توانست منابع تحت مدیریت خود را به بیش از 60همت افزایش دهد که این موفقیت حاصل اعتمادی است که سرمایه گذاران به شرکت تامین سرمایه تمدن و خدمات سرمایه گذاری است که از آی بی شاپ دریافت می کنند .

بنا بر این گزارش ، صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر از مهرماه سال 90 تاسیس شده و در حال حاضر به عنوان بزرگترین صندوق مشترک سرمایه‌گذاری کشور با دارایی تحت مدیریت بالای 600هزار میلیارد ریال، به مدیریت تامین سرمایه تمدن فعالیت می نماید. نوع این صندوق، درآمد ثابت و با پیش بینی سود می باشد. و سود آن، که به صورت روزشمار محاسبه می‌شود،در دوره‌های ماهانه به صاحبان واحدهای سرمایه‌گذاری پرداخت می‌شود.ارزش هر واحد این صندوق سرمایه‌گذاری صد هزار تومان است و هر فرد حتی با یک واحد نیز می‌تواند سرمایه‌گذاری را شروع کند.

مزایای صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت 

صندوق‌های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت در سال ۸۶ برای اولین بار کار خود را  در ایران شروع کردند. کار صندوق ها جمع آوری مبالغ کوچک و سرمایه گذاری آنها در زمینه های مختلف تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است و سود بدست آمده از این راه به نسبت سرمایه هر سرمایه گذار بین آنها تقسیم می شود.

این صندوق‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از این صندوق‌ها دارای سود تقسیمی هستند و در تاریخ مشخصی از ماه به پرداخت سود می پردازند؛ اما برخی دیگر دارای سود تقسیمی نیستند و سرمایه­‌گذار با افزایش ارزش واحد، منتفع می­‌گردد. انتخاب بین سرمایه‌ گذاری میان صندوق دارای تقسیم سود و صندوق بدون تقسیم سود، به هدف سرمایه‌گذار بستگی دارد، چنانچه فرد تمایل به دریافت سود به صورت دوره‌ ای داشته باشد، قطعا صندوق با تقسیم سود دوره ای  برای آنها مناسب ‌ترخواهد بود.

مدیریت حرفه ای، تنوع بخشی، نظارت و شفافیت اطلاعاتی، صرفه جویی در هزینه‌ها،سرمایه گذاری آسان و مطمئن و همچنین ضرورت سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه از مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابتی همانند صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر می‌باشد. علاوه بر این قابلیت نقدشوندگی بالا، وجود ضامن نقدشوندگی، سود تضمین شده، امکان سرمایه گذاری با حداقل سرمایه و ریسک پایین از جمله ویژگی های صندوق‌ با درآمد ثابت هستند.

باتوجه به سود روزشمار، نبودن نیاز به بلوکه شدن سرمایه، نقدشوندگی بالا می‌توان گفت صندوق‌های درآمد ثابت نسبت به  سپرده های بانکی از مزیت بالایی برخوردار است. ریسک صندوق‌های درآمد ثابت تقریبا برابر صفر و سود هم کمی از سود سپرده‌های بانکی بیشتر است.

بر این اساس، ریسک پایین صندوق های درآمد ثابت و اختصاص بخش کوچکی از پرتفوی سرمایه گذاری به سهام سبب شده تا این نوع صندوق ها برای افرادی که به دنبال سودی معقول ولی بیشتر از سپرده های بانکی برای سرمایه خود هستند، مناسب باشد. همچنین با توجه به اینکه این صندوق ها سود روزشمار نصیب سرمایه گذاران می کنند، برای افرادی که خواهان سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند هم مناسب است.

خدمات آی بی شاپ به عنوان اولین مرکز سرمایه گذاری آنلاین 

آی بی شاپ به عنوان اولین مرکز سرمایه گذاری آنلاین کشور فعالیت خود را با مدیریت تامین سرمایه تمدن و تحت نظارت سازمان بورس با هدف ایجاد فضایی امن برای سرمایه گذاری در سال 1396 آغاز کرد. پس از آن با ثبت شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان به فعالیت خود ادامه داد و امکان سرمایه‌گذاری در انواع مختلف صندوق‌های سرمایه‌گذاری، جهت پوشش سلایق سرمایه‌گذاران مختلف با ویژگی‌های فردی و میزان ریسک پذیری متفاوت را فراهم کرد.

IBshopیک روش نوین سرمایه گذاری آنلاین است که می توان آن را اولین نمونه کاملا بومی در این زمینه معرفی کرد. ماهیت آنلاین بودن ibshop سبب کاهش مراجعه حضوری مشتریان، صرفه جویی در زمان و کوتاه کردن مراحل اداری روند سرمایه گذاری شده است و برای کاربران در تمام نقاط کشور، امکان دسترسی سریع و آسان برای سرمایه گذاری در انواع صندوق های سرمایه گذاری (صندوق های درآمد ثابت، صندوق های سهامی و صندوق های مختلط) تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار را ایجاد کرده است.

این سامانه در ابتدا با هدف ارائه صدور و ابطال صندوق های سرمایه گذاری به صورت یکپارچه و بدون واسطه به صورت رسمی آغاز به کار کرد اما پس از مدت کوتاهی با توجه به استقبال کاربران و در راستای توسعه فعالیت های شرکت و پیشبرد اهداف، خدمات مالی جدیدی اعم از صدور انواع بیمه نامه ، آساکارت (خرید با تخفیف)، خدمات کارگزاری شامل احراز هویت و دریافت کد بورسی، خدمات اعتباری، مشاوره های تخصصی، مدیریت ثروت، سبدگردانی اختصاصی و … به خدمات این سامانه افزوده شده است.

از این رو اولین مرکز سرمایه گذاری آنلاین کشور، در کوتاه ترین مسیر، دسترسی به خدمات سرمایه گذاری، خرید و فروش سهام، آموزش بورس و خرید آنلاین بیمه را فراهم کرده است .
https://zistonline.com/vdcjvveo.uqeatzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما