تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 199
در حال حاضر انگشت اتهام مسئولان برای خشک و بی‌روح شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی به سمت یکدیگر است، اما در حال حاضر گلوی این تالاب خشک شده و خشکسالی این تالاب با اتهام زدن مسئولان به یکدیگر برطرف نمی‌شود.
خشکسالی گلوی «گاوخونی» را می‌فشارد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از  فارس از اصفهان، تالاب بین‌المللی گاوخونی یکی از مهم‌ترین تالاب‌های موجود در سطح کشور محسوب می‌شود و این تالاب ارزشی جهانی دارد که طی سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی‌ها و نبود آب در استان این تالاب نیز خشک شده است، که به دنبال این موضوع خبرنگارخبرگزاری فارس گفت‌و‌گویی را در این زمینه با کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان انجام داده بود که وی جاری شدن آب در این تالاب دریافت حق‌آبه زیست محیطی را راهکاری برای حفظ و ساماندهی وضعیت تالاب بین‌المللی گاوخونی عنوان کرده بود، اما علی ایرانپور به عنوان نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز عدم مدیریت کافی از سوی حفاظت محیط زیست استان را دلیل ایجاد چنین وضعیتی برای این تالاب دانسته بود که به دنبال انتشار این خبر، خبرنگار فارس به دنبال پیگیری این موضوع برآمد.

درصدد دریافت حق‌آبه زیست محیطی تالاب گاوخونی هستیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: احیا و زنده شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره محسوب می‌شود و حفاظت محیط زیست استان درصدد دریافت حق‌آبه قانونی برای این تالاب است.

کیومرث کلانتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولان حفاظت محیط زیست استان صحبت‌های ارائه شده از سوی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی را در راستای عدم انجام اقدامات کافی از سوی این اداره برای رسیدگی به وضعیت تالاب گاوخونی را می‌پذیرند، اظهار کرد: حساسیت‌های مسئولان نسبت به وضعیت ایجاد شده برای تالاب گاوخونی اصفهان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه اما حفاظت محیط زیست استان با ارائه اطلاعات لازم پاسخی را در مقابل این اظهارات بیان می‌کند، اضافه کرد: این اداره برنامه‌های مختلفی را برای رسیدگی به وضعیت این تالاب در نظر دارد و حفاظت محیط زیست استان درصدد دریافت حق‌آبه زیست محیطی برای این تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک گزارشی از سوی این اداره در راستای اقدامات صورت گرفته برای رسیدگی به وضعیت این تالاب تهیه می‌شود و در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب مهم‌ترین مشکل تالاب گاوخونی اصفهان است، ادامه داد: با ارائه این گزارش در رسانه‌های خبری مردم و مسئولان از وضعیت این تالاب و اقدامات صورت گرفته از سوی حفاظت محیط زیست استان برای احیای این تالاب مطلع می‌شوند.

https://zistonline.com/vdccaoqs82bqo.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما