تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 274
گُنبکی ریگان یکی از بخش‌های سرسبز کرمان است که از آن با عنوان بهشت کویر ایران یاد می‌کنند.
«گُنبکی ریگان» بهشت کویر ایران
به گزارش زیست آنلاین به نقل از فارس گُنبکی ریگان یکی از بخش‌های سرسبز کرمان است که با خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی اکنون به بهشت شرق این استان تبدیل شده است.

گنبکی در گذشته به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دشت گنبکی مورد هجوم شن‌های روان قرار می‌گرفته و اهالی این بخش در حال ترک کردن خانه و کاشانه خود بودند، اما با اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی این بخش اکنون به قطب مهم تولید مرکبات و نخیلات در استان کرمان و کشور تبدیل شده است.

تولید مرکبات منحصر‌به‌فرد بخش گنبکی نمونه‌ای از تلاش‌ها در این بخش است، مرغوبیت و منحصر به فرد بودن مرکبات گنبکی سبب رونق اقتصادی اهالی این منطقه شده است.

جنگل‌های دست‌کاشت از روستاها حفاظت می‌کنند

بخشدار گنبکی ریگان به خبرنگار فارس گفت: گنبکی با ۲۲ هزار نفر جمعیت یکی از بخش‌های شهرستان ریگان است که به دلیل آب و هوای مساعد به عنوان بهشت شرق استان کرمان نامگذاری شده است.

مصطفی زینت‌بخش افزود: این بخش دارای ۹۸ آبادی است که بیش از ۲۰ آبادی آن در مناطق کوهستانی و عشایری قرار دارد و شغل بیشتر مردم این بخش کشاورزی و دامپروری است که به دلیل آب و هوای مساعد این بخش مرکبات و نخیلات منحصر‌به‌فردی دارد.

وی ابراز داشت: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار جنگل در اطراف بخش گنبکی وجود دارد که بیش از یک هزار هکتار آن جنگل دست‌کاشت است و بیش از ۲۰ روستا را از هجوم شن‌های روان در امان نگه می‌دارد.

بخشدار گنبکی ریگان افزود: یکی از دلایل کیفیت محصولات گنبکی وجود قنات‌های پرآب در این بخش است و گنبکی با دارا بودن بیش از ۳۰ رشته قنات یکی از بخش‌های دارای قنات است.

زینت‌بخش ابراز داشت: طی سال‌های گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان برای احیا، مرمت، کانال‌کشی و لایه‌روبی این قنوات هزینه شده است که بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی توسط این قنات‌ها آبیاری می‌شوند.

گُنبکی نخستین دور شورای شهر را تجربه می‌کند

وی از برگزاری نخستین انتخابات شورای شهر در گنبکی در ۲۴ خرداد ماه جاری خبر داد و افزود: مردم همیشه در صحنه بخش گنبکی سال جاری با حضور باشکوه خود در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کنند.

این مسئول افزود: در این بخش بیش از ۳۳ صندوق و بیش از ۲۳۱ عوامل اجرایی کار انتخابات در بخش گنبکی را انجام می‌دهند.
 

https://zistonline.com/vdcgrt9x4ak9u.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما