تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 61284
دانشگاه‌های «زنجان»، «فردوسی مشهد»، و «تهران» در فهرست مؤسسات برتر جهان در نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک» قرار گرفتند.
 3 دانشگاه ایران در بین 500 موسسه سبز جهان
به گزارش زیست آنلاین از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» گزارش سال ۲۰۱۶ خود را دربارۀ توسعۀ پایدار در مؤسسه‌های آموزشی ـ پژوهشی منتشر کرد که بر پایۀ آن دانشگاه‌های «زنجان»، «فردوسی مشهد»، و «تهران» توانسته‌اند در فهرست مؤسسه‌های برتر این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند.
«گرین‌متریک» از شش شاخص کلیدی &#۳۹; محیط زیست و زیرساخت&#۳۹;، &#۳۹;انرژی و تغییرات اقلیمی&#۳۹;، &#۳۹;مدیریت پسماند&#۳۹;، &#۳۹;آب&#۳۹;، &#۳۹;حمل و نقل&#۳۹;، و &#۳۹;آموزش&#۳۹; برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.
با هدف ارائۀ چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعۀ پایدار در دانشگاه‌های کشورهای گوناگون راه‌اندازی شده است.
«گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست ۵۰۰ مؤسسه برتر بر روی وب منتشر می‌شود.

***امتیاز کل و رتبۀ مؤسسه‌های ایرانی در نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک»
دانشگاه زنجان با ۵۹۷۱ امتیاز در رتبه ۷۵ ، دانشگاه فردوسی مشهد ۴۴۸۴ امتیاز در رتبه ۲۳۸ و دانشگاه تهران ۳۱۰۹امتیاز در رتبه ۴۳۱ جهانی قرار دارند.
بر پایۀ گزارش سال ۲۰۱۶ رتبه‌بندی «گرین‌متریک»، «University of California Davis» دارای بیش‌ترین امتیاز و سبزترین مؤسسۀ دنیا است.
برای آگاهی از جزئیات امتیازات در هر شاخص و دانشگا‌های برتر جهان به وبگاه http://nema.irandoc.ac.ir مراجعه شود


 

https://zistonline.com/vdcayuni.49n6a15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما