تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 61578
بنا به اعتقاد کارشناسان، گیاه عنصری است که همواره از محیط زیست آدمی جدایی ناپذیر می باشد . با افزایش نگرانی ها در رابطه با محدودیت سطح زمین برای کاشت گیاه، راه حل های خلاقانه ای برای ایجاد فضای سبز موردنیاز است . سیستم های زنده ارگانیک از قبیل دیوار و بام سبز میتواند پاسخ این مسئله باشد
بررسی مزایای دیوار سبز
به گزارش زیست آنلاین، گفتنی است سیستم های زنده ارگانیک از قبیل دیوار و بام سبز میتواند پاسخ این مسئله باشد . چنددهه ای بام های سبز توجه عمده ای را به خود جلب نمودند، اما کمبود زمین و تراکم جمعیت موجب بلندمرتبه سازی و کاهش تاثیر بام های سبز گردید . نسبت بالای دیوار به سقف، پتانسیل عظیمی را برای خلق فضاهای سبز عمودی فراهم می آورد،
باید توجه داشت که یکی ا زمهم ترین مزایای دیوار سبز در کاهش آلودگی و تصفیه هوا است به گونه ای که می توان با این مهم تا حد چشمگیری از میزان آلودگی هوا کاست.از سوی دیگر دیوار سبز باعث جلوه بخشیدن به شهر ها می شود، از این رو به اعتقاد صاحبنظران استفاده از دیوار سبز می تواند به پویایی و تحرک شهرها نیز کمک شایانی کند.

کاهش آلودگی صوتی  را نیز می توان یکی دیگر از  مزایای دیوار سبز برشمرد، چرا که این گونه دیوارها مانع انتقال صدا به داخل ساختمان می شود.

در پایان باید خاطر نشان کرد که کمک به بقای پرندگان و همچنین هزینه پایین نسبت به نماهای متداول از دیگر مزایایی دیوار سبز برشمرده می شود.

https://zistonline.com/vdcg7n93.ak9qu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما