تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 61647
صمد فتوحی عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: ایران از جمله کشورهایی است که پتانسیل بالایی از نظر انرژی زمین گرمایی دارا می‌باشد.
پتانسیل بالا ایران از نظر انرژی گرمایی زمین


به گزارش زیست آنلاین و به نقل از انجمن انرژی های تجدید پذیر، صمد فتوحی با اشاره به مطلب فوقافزود: تحولات جهانی در زمینه توجه به حفظ محیط زیست و فناپذیر بودن منابع فسیلی، گرایش به استفاده از انرژی های تجدید پذیر را سرعت بخشیده و روز به روز توجه بیشتری را به خود معطوف می کند. 
به گفته فتوحی، ایران یکی از کشورهایی است که بر روی کمربند انرژی زمین گرمایی واقع شده و دارای پتانسیل بالایی از نظر انرژی زمین گرمایی می باشد. ایران با داشتن منابع بسیار قوی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر مستعد به کار گیری و بهینه این گونه انرژی ها بوده و در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های انرژی کشور، بایستی جایگاه ویژه ای را برای آن اختصاص داد. 

وی خاطرنشان کرد: کاهش انرژی های فسیلی و نیاز روز افزون به انرژی باعث استفاده از انرژی های نو همچون باد، آب، بیوگاز و زمین گرمایی که از منابع پاک هستند شده است و عدم آلودگی هوای این انرژی ها کارشناسان محیط زیست و برنامه ریزان شهری را به استفاده بیش از پیش آن ترغیب نموده است. 
 

https://zistonline.com/vdcd5909.yt0fo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما