تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 61670
کشف جدید، سوخت‌های خورشیدی را جایگزین زغال‌سنگ، نفت و دیگر سوخت‌های فسیلی خواهد کرد.
تبدیل آب به سوخت با ماده جدید

 استفاده از سوخت‌های فسیلی رویای تحقیقاتی انرژی پاک است. در این روش با استفاده از نور خورشید، آب و دی‌اکسیدکربن انرژی پاک تولید می‌شود. پس از دو سال تحقیق، دانشمندان بخش انرژی آزمایشگاه لارنس برکلی و موسسه فناوری کالیفرنیا موادی برای استفاده در سوخت‌های خورشیدی معرفی کردند.
هر مولکول آب از یک اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. با حذف اتم‌های هیدروژن و دوباره پیوستن آن به مولکول آب گاز هیدروژن قابل اشتعال زیادی تولید شده و با ترکیب CO۲ سوخت هیدروکربن تولید می‌شود که در طبیعت فراوان بوده و از منابع انرژی تجدیدپذیر محسوب می‌شود. البته از مشکلات این روش شکسته نشدن راحت مولکول آب با نور خورشید است و برای واکنش نیازمند کاتالیزور هستیم.
دانشمندان در تلاش هستند برای تولید سوخت خورشیدی کاربردی از مواد کم‌هزینه و کارآمد که با نور مرئی واکنش نشان می‌دهند به عنوان منبع انرژی استفاده کنند. دانشمندان در روش جدید روش کم‌هزینه و کارآمد تبدیل نور، آب و دی‌اکسیدکربن به سوخت را ارائه کردند. در این روش چندین ترکیب جدید برای سوخت‌های خورشیدی کاربردی و ساختار الکترونیکی مواد معرفی شده است.
در این تحقیق ۱۲ photoanode جدید برای تولید سوخت‌های خورشیدی ارائه شده است. انجام آزمایش‌ها بر روی مواد پیشین ارائه شده سخت و طافت‌فرسا بود و برای کاربردهای خاصی ساخته شده است. اما در این روش دانشمندان ماده معدنی خاص مفیدی در ترکیب سوخت خورشیدی یافتند. 
در این تحقیق از ۱۷۴  فندتس فلز با ترکیبات حاوی وانادیوم و اکسیژن همراه با عنصر دیگری از جدول تناوبی استفاده و با این عنصر سوم مواد با ویژگی مختلف تولید و ویژگی‌های  photoanode بهتر شد. با این ترکیبات ۲۰۰ ماده تولید شد که در این میان ترکیبات حاوی وانادیوم، اکسیژن و عنصر سوم با ساختار الکترونیکی تنطیم‌پذیری بالا در اکسیداسیون آب با نور مرئی منحصربه‌فرد است.
 

https://zistonline.com/vdcjymem.uqevazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما