تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 61745
معاون توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای طرح شهر سبز در ورامین به عنوان نخستین شهر سبز کشور خبر داد.
اجرای طرح شهر سبز در ورامین
علی وطنی  در حاشیه بازدید از امکانات صنعتی و کشاورزی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت:با هماهنگی های به عمل آمده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهر ورامین به عنوان پایلوت کشوری، نخستین شهر سبز کشور خواهد شد.
وی افزود: از مجموع ۱۵ ستاد توسعه فناوری راهبردی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کنند، چندین ستاد به صورت مستقیم در اجرای این طرح مشارکت می کنند تا با به دست آمدن نتایج از پیش طراحی شده، در سایر مناطق کشور نیز این طرح اجرایی شود.
وطنی بیان کرد: این طرح با مشارکت مسئولان محلی، خیرین، دانش آموختگان، مدیران شهرستانی، بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در زمینه طرح های آب و فاضلاب، محیط زیست، انرژی های تجدید پذیر، بهینه سازی مصرف انرژی، IT و شاخصه هایی که برای توسعه پایدار یک شهر نیاز است اجرا می شود.
وی تصریح کرد: شهرستان ورامین به دلیل زیرساخت های توسعه، برخورداری از نیروی انسانی فرهیخته و تحصیل کرده، نزدیکی به تهران و حضور بخش خصوصی فعال و پویا از ظرفیت های ویژه ای برای تبدیل شدن به شهر سبز برخوردار است و به خوبی می توان این طرح را که در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان اجرایی شده به مرحله عمل رساند.
معاون توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: تلاش می شود تا در برنامه زمان بندی شده و با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و سرریز فناوری شرکت های دانش بنیان استان تهران و نقاط مختلف کشور این طرح به ثمر رسیده و در صورت مثبت بودن نتایج، در سایر مناطق کشور نیز توسعه پیدا کرده و اجرا شود.

 

https://zistonline.com/vdccpmqe.2bqs08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما