تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 61964
زیست آنلاین - با وجود آنکه بحث حفظ انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذر در کشور ما در سالهای اخیر بسیار پر رنگ شده است اما با این وجود طبق گفته مسولان کمتر از ۵ درصد انرژی کشور از محل انرژی های تجدیدپذیر تولید می شود .
انرژی های تجدید پذیر راه میانبر اقتصاد سبز
 
علی اکبری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی در گفت و گو با زیست انلاین می گوید : جایگزین کردن انرژی های نو و پاک به جای انرژی هایی که تنها هدر می روند و جایگزینی برای آنها وجود ندارد، امری ضروری و حیاتی است.
وی در ادامه می گوید : با توجه به توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی ، می توان گفت استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر عین اقتصاد مقاومتی است و استفاده از این انرژی ها نه تنها به صرفه است بلکه در حفظ محیط زیست نیز تلاش می کند.
عضو کمیسیون کشاورزی  و منابع طبیعی در ادامه می گوید : اما مشکلی که در این بخش وجود دارد مساله سرمایه گذاری است زیرا ایجاد زیر ساخت های این نوع انرژی بسیار پر هزینه است و به همین دلیل بهترین راه برای ایجاد ان ورود بخش خصوصی به این حوزه است.
اکبری در ادامه می گوید : کشور ما پتانسیل های زیادی در زمینه انرژی های نو دارد و می توان امید داشت که با این شرایط باید بتوانیم استفاده از این سطح انرژی را تا حدود زیادی افزایش دهیم . این در حالی است که دولت نیز امتیاز ویژه ای در این بخش برای بخش خصوصی در نظر می گیرد و متعهد شده است که انرژی حاصل از این بخش را به مدت ۲۰ سال خرید تضمینی کند .
وی در ادامه می گوید :با این اتفاق می توان امید داشت که اقتصاد سبز جای خودش را در اقتصاد پیدا کند و در واقع می توان گفت انرژی های تجدید پذیر راه میانبر برای رسیدن به اقتصاد سبز است.  
منبع: زیست آنلاین

https://zistonline.com/vdcfj1dv.w6dyvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما