تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 62025
شرکت ها برای سبز کردن محصولات نمی دانند باید به کجا مراجعه کنند

سازمان متولی وجود ندارد

زیست انلاین : نبود سازمان های متولی و عدم اطلاع رسانی درست در زمینه چگونگی هدایت محصولات به سمت سبز کردن مشاغل و صنایع سبز، بسیاری از شرکت های نو\پایی را که تصمیم دارند محصولات سبز ارائه کنند را با مشکل روبرو کرده است .
سازمان متولی وجود ندارد
این شرکت ها با وجود آنکه تلاش می کنند محصولی سبز و در راستای شاخصه های اصلی صنعت سبز قدم بردارند، اما به دلیل نداشتن آگاهی های مناسب یا در میانه راه متوقف می شوند و یا اینکه مجبور می شوند برای آنکه از بازار رقابت عقب نمانند ،قید سبز کردن محصول را بزنند . اینها در حالی است که اگر برخی از شرکت هایی که دغدغه اصلیشان تولید محصولات سبز است از فواید و امتیازات آن با خبر شوند چه بسا زودتر به سبز کردن محصول اقدام کنند

این اتفاقات در صنعت صنایع غذایی شاید بیشتر از شرکت ها و سازمان های دیگر اتفاق بیفتد . زیرا برخی از شرکت ها تلاش می کنند تا محصولی عاری از مواد افزاینده و کاملا سالم تولید کنند اما این محصول سالم نیاز به فاکتورهایی مثل بسته بندی سبز و توزیع سبز و معرفی سبز دارد که اگر اینها در کنار یکدیگر قرار نگیرد نمی توان نام سبز را بر روی آن قرار داد .

محمد مکابر مدیر روابط عمومی یک از این شرکت های نو پا در مورد محصول تولیدی شرکت می گوید : در شرکت ما سوسیس و کالباس گیاهی تولید می شود که در تهیه آن از مواد گوشتی به هیچ عنوان استفاده نمی شود و خمیرپایه  تمامی محصولات از پروتئین های گیاهانی مثل انواع حبوبات ساخته می شود که همه مراحل آن به صورت کاملا علمی و تخصصی انجام می شود . همچنین در برخی از محصولات از تخم مرغ و پنیر استفاده می شود که تمامی مواد تشکیل دهنده آن در روی لیبل های آن نوشته می شود و مصرف کننده می تواند بر اساس نیاز و تمایل از انها استفاده کند .

وی با اشاره به اینکه این شرکت فعالیتش را کمتر از ۶ ماه است که آغاز کرده است می گوید :  تمامی نگهدارنده های شیمیایی که در محصولات گوشتی مشابه وجود دارد از آن حذف شده است .تمام تلاش خود را به کار برده ایم که محصول را به سمت سلامت هدایت کنیم.  

وی در ادامه می گوید : در واقع ما با سلامت محور قرار دادن محصول سعی کرده ایم محصولی بی نقص برای مصرف کننده ایرانی تولید کنیم . اما مشکل اینجا است که اگر اطلاعات کافی در اختیار مجموعه قرار میگرفت ما سعی میکردیم هر آنچه که مربوط به این محصول است را به سمت سبز بودن به پیش ببریم اما هیچ مشاور و یا موسسه ای برای رسیدن به این مقصود وجود ندارد . به طور مثال ما تمایل داشتیم که بسته بندی مان را از مواد تجدید پذیر استفاده کنیم اما هیچ شرکت و سازمانی را پیدا نکردیم که برای این کار به ما کمک کند.

مکابر با گلایه از اینکه هیچ اطلاع رسانی و تبلیغات قابل توجهی جهت نشان دادن راهی برای رسیدن به این اطلاعات در کشور وجود ندارد تاکید می کند که شاید همین موضوع دلیلی می شود که محصولات غذایی سبز جایگاه خود را در اقتصاد سبز پیدا نکرده اند و به همین دلیل هنوز هم نتوانسته سهمش را از آنچه که باید به دست می آورده است پیدا نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه محصولات گیاهی می تواند وابستگی به محصولات دامی را کم کند در ادامه می گوید : وقتی صنایع گیاهی رونق بیشتری پیدا می کنند،دامداری کاهش پیدا می کند مراتع و جنگل ها دست نخورده باقی می مانند و و اینها در کنار یکدیکر به حفظ محیط زیست کمک می کند

https://zistonline.com/vdcen78p.jh8wwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما