تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۵
کد مطلب : 62105
وقتی‌که فتوسنتز انجام می‌شود، گیاه نوعی مواد زیستی تولید کرده که قادر است انرژی خورشیدی را به انرژی شیمیایی تبدیل کند.
شارژ موبایل با استفاده از انرژی گیاهان
ای-کیا دستگاهی است که به‌وسیله‌ی سه مهندس جوان اهل شیلی اختراع‌شده است.

این ابزار با استفاده از گیاهان انرژی کافی برای شارژ کردن دستگاه‌های شمارا تامین می‌کند و به‌عنوان شارژر جایگزینی برای دارندگان تلفن همراه تعریف‌ شده است. تنها لازم است که این ابزار را به گلدانی وصل کنید.

چون ای-کیا در حال طی مراحل ثبت است، سازندگان آن هیچ‌گونه اطلاعاتی را در مورد نحوه‌ی عملکرد آن در اختیار عموم نگذاشته‌‌اند. باوجود رازداری کردن‌های زیاد در مورد این دستگاه، مهندس صنایع کارولینا گوِرِرو، همراه با مهندس کامپیوتر کاملیا روپیش و مهندس برق اولین آراوینا، کارایی دستگاه شگفت‌انگیزشان را به اثبات رسانده‌اند.

مکانیسم آن مانند مداری است که ۵ ولت برق را با ۶۰۰ میلی‌آمپر تولید می‌کند و با یک یو‌اس‌بی به دستگاه وصل است. وقتی‌که فتوسنتز انجام می‌شود، گیاه نوعی مواد زیستی تولید کرده که قادر است انرژی خورشیدی را به انرژی شیمیایی تبدیل کند.

 ریزموجودات نزدیک به ریشه وظیفه‌ی عمل‌آوری این انرژی را دارند که گیاه از آن برای رشد استفاده می‌کند. محصول جانبی این فرایند الکترون‌ها هستند.

 این ابزار فقط الکترون‌هایی که برای گیاه استفاده‌ای ندارند را جذب می‌کند، به همین دلیل آسیبی به گیاه وارد نمی‌کند. سپس با استفاده از این الکترون‌ها برقی تولید می‌کند که می‌توان از آن برای شارژ تلفن هوشمند استفاده کرد.

 

منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcdkf09.yt0xz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما