تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : 62219
رئیس سازمان محیط زیست گفت: توان افزایی روستایی و توجه به توسعه کشاورزی پایدار از برنامه‌های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه است.
ایجاد اشتغال پایدار در سایه گردشگری
معصومه ابتکار در جلسه استقرار برنامه‌های حفاظت از تنوع زیستی در بخش‌های تولیدی و منظرسازی در سازگاری با شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم در زاگرس مرکزی افزود: می‌توان تلاش کرد که در کنار حفاظت از تنوع زیستی با توجه به گردشگری پایدار ایجاد اشتغال برای مردم نیز محقق شود .

وی تاکید کرد: تلاش برای انقلاب و تحول بیشتر در بخش کشاورزی لازم است و دولت توجه خوبی به حوزه‌های مختلف کشاورزی داشته است. اصلاح الگوی مصرف، آبیاری نوین و اصلاح روش آبیاری، اصلاح الگوی کشت کشاورزی و توجه به استفاده کمتر از سموم کشاورزی می‌تواند به توسعه کشاورزی پایدار کمک کند. رویکردی که در این حوزه در نظر گرفته شده است مشارکت مردم در این فعالیت‌هاست. استفاده از تجربیات، دانش بومی و بین المللی و دانش روز در کنار یکدیگر برای تحقق توسعه کشاورزی پایدار لازم است .

ابتکار در پایان گفت: توجه به مسئولیت در قبال آب و خاک در قرارداد با کشاورزان تجربه موفقی درحفاظت از آب و خاک در دنیا بوده است و توجه به این حوزه درکشور نیز به توسعه پایدار در بخش کشاورزی کمک می‌کند.امیدواریم با توجه به نگاه دولت و استان‌ها و نیاز به فعالیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در جهت تقویت کشاورزی پایدار و توجه به  مسائل تغییر اقلیم اقدامات بیشتری انجام شود.

 

منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcjh8em.uqe8vzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما