تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 62291
مدیر مدرسه طبیعت باغ

افزایش شغل با گسترش مدارس طبیعت

زیست آنلاین: مدارس طبیعت در راستای آشنایی کودکان با طبیعت خصوصا طبیعت سرزمینمان ایران شکل گرفته که اهدافی مانند ایجاد حس تعلق و دوستی و آشتی بچه ها با طبیعت را دنبال می کند .
افزایش شغل با گسترش مدارس طبیعت
در واقع اگر نگاهی به بیشینه آموزش در ایران بیندازیم، می بینیم که کارهایی که تا به حال در حوزه محیط زیست انجام شده است نتوانسته نسلی علاقمند به محیط زیست بار بیاورد و از طرفی محیط های بسته آپارتمانی جلوی راه تجاربی را که بچه ها می توانستند کسب کنند را می گیرد و این ها در کنار هم باعث می شود بچه ها نتوانند در حوزه اندیشه، حل مساله، و به ویژه خلاقیت ، آنطور که باید رشد داشته باشند .

به گزارش زیست آنلاین مژگان احمدیه با بیان این مطلب در ادامه می گوید : مدرسه طبیعت با این هدف که بچه ها در سن ۳ تا ۱۲ سال یعنی محدوده سنی که قوای جسمی و فکری با هم هماهنگ می شود ،به بازی و شادی بپردازند و در کنار آن تجربه کسب کنند. زیرا آشنایی بچه ها با هم روحیه مشارکت و خلاقیت را بین آنها تقویت می کند و دیگر فشارهای سیستم آموزشی بر روی آنها قرار ندارد و نهایتا بچه هایی شاد و توانمند و با مهارت حل مساله و مشارکت جو بار می آورد.

مدیر مدرسه طبیعت باغ در خصوص نقش مدارس طبیعت در دوستی با محیط زیست می گوید : این مدرسه آثار فوق العاده ای روی بچه ها دارد و وقتی بچه ها از نزدیک طبیعت را لمس می کنند و با آن ارتباط بر قرار می کنند، می توانیم امیدوارباشیم که در آینده مدیرانی خواهیم داشت که دغدغه محیط زیست یکی از مواردی است که به آن فکر می کنند و در واقع دغدغه شان است .

وی در ادامه در مورد تعداد مدارس طبیعت که در تهران قرار دارد می گوید : مدرسه باغ همین روز گذشته افتتاح شد و در واقع باید بگوییم تنها مدرسه در تهران است هر چند در شهرهای نزدیک تهران مانند دماوند این مدارس وجود دارند اما در خود تهران  مدرسه ای به صورت ثابت نداریم و چند مدرسه به صورت سیار کار خود را انجام می دهند.

وی در مورد نحوه کار در این مدارس می گوید: در واقع تجهیزات مدارس طبیعت همه طبیعی است و به همین دلیل استهلاک بالایی دارد از طرفی هم نیروهای تسهیلگر که با بچه ها در ارتباط هستند و کار می کنند و در واقع شغل سبزی برای خودشان انتخاب کردند نیاز به تامین مالی دارند و به همین دلیل هزینه حضور بچه ها از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر حدود ۵۰۰ هزار تومان می شود که به نظر نسبت به مهدهای کودک و مدارسی که هزینه های زیادی از بچه ها می گیرند خیلی زیاد نیست.

وی در مورد تایید سازمان آموزش و پرورش از مدارس طبیعت می گوید : آموزش و پرورش مدارس طبیعت را تایید کرده است و حتی بچه ها را در قالب اردوهایی به این مدارس می اورند تا اوقات فراغت خود را در دل طبیعت بگذرانند . در واقع آنها هم به این باور رسیده اند که بچه ها در این مدارس آموزش های بهتری را برای برقراری روابط اجتماعی می بینند.

احمدیه در ادامه می گوید : بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند به جای اینکه فرزندانشان در محیط خشک مدرسه درس بخواند تمام وقتش را در این مدارس سپری کند و ما هم با خانواده ها صحبت کرده ایم و به آنها این اطمینان را داده ایم که بچه ها می توانند با داشتن معلم خصوصی به درسشان نیز برسند و در آخر سال با برگزاری امتحان پایه درسیشان را تغییر دهند

مدیر  مدرسه باغ با اشاره به تجربه کشورهای دیگر دنیا می گوید : در مدارسی مانند ژاپن و فنلاند به دلیل آنکه بچه ها کمتر در معرض آموزش هستند و بیشتر بچه ها را در مدارس این کشورها با طبیعت و ارتباطات اجتماعی آشنا می کنند نتیجه بهتری نیز به دست می آورند  و این تجربه ای است که خوب است ما هم آن را به کار ببندیم .

وی در ادامه می گوید : مدارس طبیعت می تواند در ایجاد شغل نیز موثر باشد زیرا اینطور تسهیلگران بیشتری در شغل سبز مشغول به کار می شوند  و از آن مهمتر این است که نسل آینده می تواند در شغل هایی که انتخاب می کند موفق تر ظاهر شود .

https://zistonline.com/vdcjv8em.uqe8hzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما